تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7

انتقاد اصلاح طلبان از تغییر قانون انتخابات

  • کد خبر : 100238
  • 19 شهریور 1399 - 8:52
انتقاد اصلاح طلبان از تغییر قانون انتخابات

در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که به ریاست محسن هاشمی برگزار شد… در این جلسه، اعضا نسبت به روند اصلاح قانون انتخابات‌های مختلف در مجلس ابراز نگرانی کردند. شورای مرکزی ضمن تأکید بر ایرادهای قانون انتخابات و ضرورت اصلاح قانون موجود برخی پیشنهادات مجلس را ناپخته، غیرکارشناسی و سیاست‌زده ارزیابی کرد. همچنین شورای […]

در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که به ریاست محسن هاشمی برگزار شد… در این جلسه، اعضا نسبت به روند اصلاح قانون انتخابات‌های مختلف در مجلس ابراز نگرانی کردند. شورای مرکزی ضمن تأکید بر ایرادهای قانون انتخابات و ضرورت اصلاح قانون موجود برخی پیشنهادات مجلس را ناپخته، غیرکارشناسی و سیاست‌زده ارزیابی کرد.

همچنین شورای مرکزی ضمن بررسی عملکرد هفت ساله دولت، از اسحاق جهانگیری عضو هیئت موسس کارگزاران سازندگی ایران و معاون اول رئیس جمهور دعوت کرد تا با حضور در یکی از جلسات این شورا، به پرسش‌ها درباره شرایط کشور و عملکرد دولت دوازدهم پاسخ دهد.

در جلسه هفتگی دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت نیز که به‌شکل مجازی و به ریاست علی شکوری راد برگزار شد، سه موضوع تغییر ناگهانی در تصمیم دولت برای چگونگی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و نیز دو طرح مجلس … یازدهم برای ساماندهی فضای مجازی و دیگری طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفتند… درباره دو طرح مجلس (دسترسی به فضای مجازی و اصلاح قانون انتخابات) بررسی و تبادل نظر انجام شد و دفتر سیاسی با خطرناک توصیف کردن این دو طرح، به خصوص تغییر قانون انتخابات، آن را قلب ماهیت جمهوری اسلامی دانست که واکنش قاطع و هوشمندانه را می‌طلبد.

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه آرمان ملی نوشت: نگاهی به اصلاح قانون انتخابات که توسط مجلس یازدهم صورت گرفته نشان می‌دهد که این اصلاحات در حقیقت قدرت را برای جلوگیری از انتخاب افرادی که موردنظر هستند، بیشتر کرده است. واقع مطلب این است که هرگونه شرطی که برای نامزدها گذاشته شود مغایر با ابتدایی‌ترین و اولیه‌ترین اصول دموکراسی و مردم‌سالاری است. اساس و بنیان مردم‌سالاری با این اصل بنیادین شروع می‌شود که مردم از این حق برخوردارند که هر کسی را می‌خواهند برای نمایندگی مجلس یا ریاست‌جمهوری انتخاب کنند. به عبارت ساده‌تر اگر در جامعه‌ای اکثریت مردم تمایل داشته باشند که یک فرد بی‌سواد را رئیس‌جمهور کنند هیچ قانونی نمی‌تواند جلوی انتخاب مردم را بگیرد. اما ما اگر به سمت و سوی قوانینی حرکت کنیم که به کمک آن قوانین بخواهیم کار دیگری انجام دهیم همین وضعیتی می‌شود که به‌وجود آمده است… بگذاریم مردم اشتباه کنند و افرادی را انتخاب کنند که بعدا پشیمان شوند. چراکه یاد می‌گیرند و این خیلی بهتر از وضعیتی است که گفته شود فقط کسانی که مدنظر ماست انتخاب شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=100238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰