تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
13

یک میلیون نفر در سال ۹۶ تسهیلات وام ازدواج اخذ کردند

  • کد خبر : 1003
  • 16 تیر 1397 - 13:53
یک میلیون نفر در سال ۹۶ تسهیلات وام ازدواج اخذ کردند

سید جواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد درخواست کنندگان وام ازدواج در سال گذشته موفق به دریافت این تسهیلات شدند، افزود: این موضوع نشان دهنده توجه دولت به موضوع جوانان است. وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ استان های بوشهر و […]

سید جواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد درخواست کنندگان وام ازدواج در سال گذشته موفق به دریافت این تسهیلات شدند، افزود: این موضوع نشان دهنده توجه دولت به موضوع جوانان است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ استان های بوشهر و یزد بیشترین و گلستان و خراسان شمالی کمترین تسهیلات وام ازدواج را در بین استان های کشور دریافت کردند.

رضوی با اعلام اینکه در سال گذشته ۶۰۵ هزار ازدواج ثبت شده است، گفت: حدود ۱۵ درصد از این ازدواج ها، مربوط به ازدواج دوم است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وام قرض الحسنه ازدواج تنها یک بار به افراد تعلق می گیرد، افزود: افرادی که برای دومین بار ازدواج می کنند اما در ازدواج اول موفق به اخذ وام نشدند، می توانند درخواست وام کنند.

وی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات وام ازدواج در سه ماهه اول امسال نیز گفت: از آنجا که در فروردین ماه اقدامات مربوط به بانک‌ها به دلیل تعطیلات نوروزی روند مناسبی نداشت، در اردیبهشت ماه تقریبا ۲۷ درصد متقاضیان توانستند از شبکه بانکی این تسهیلات را دریافت کنند.

رضوی با بیان اینکه در خرداد ماه امسال حدود ۴۰ درصد متقاضیان موفق به دریافت وام ازدواج شدند، افزود: تا پایان خرداد ماه حدود ۴۴۰ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار نفر موفق شدند از ابتدای سال تاکنون این تسهیلات را دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه بر اساس مصوبات دولت امسال تسهیلات وام قرض الحسنه ۱۵ میلیونی به هر یک از زوج ها اعطا شد، گفت: امیدواریم بانک ها به تعهدات خود در خصوص اعطای وام عمل کنند و این روند تا پایان سال ادامه یابد.

رضوی تعامل وزارت ورزش و جوانان با بانک مرکزی را مناسب توصیف کرد و افزود: در تلاش هستیم که افراد در صف، مدت زمان کوتاه‌تری را منتظر دریافت وام باشند تا در سال ۹۷ به عملکرد بهتری نسبت به سال ۹۶ برسیم.

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=1003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰