تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

کرونا را دست‌کم نگیرید/ اینکه روزی ۱۵۰ هم‌وطن از دست بروند چیز کوچکی است؟

  • کد خبر : 100652
  • 31 شهریور 1399 - 13:20
کرونا را دست‌کم نگیرید/ اینکه روزی ۱۵۰ هم‌وطن از دست بروند چیز کوچکی است؟

جمهوریت: رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملت ایران بود، افزودند: بعضی‌ها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را به بی‌تدبیری متهم می‌کنند؛مطلقا این طوری نیست، دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده عقلانیت در این عرصه بود. رهبر انقلاب اسلامی، صبح دوشنبه در آیین […]

جمهوریت: رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملت ایران بود، افزودند: بعضی‌ها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را به بی‌تدبیری متهم می‌کنند؛مطلقا این طوری نیست، دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده عقلانیت در این عرصه بود.

رهبر انقلاب اسلامی، صبح دوشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشتند: ما کِی می‌توانیم اهمیت و عظمت رزمندگان را درست تشخیص بدهیم؟ آن وقتی عظمت کار معلوم می‌شود که عظمت عرصه و میدان را بتوانیم تشخیص بدهیم.

ایشان خاطرنشان کردند: عظمت میدان یعنی تعریف دفاع مقدس. من در چند جمله کوتاه چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح می‌دهم. البته اینها مطالبی است که بارها گفتیم و گفتند لکن باید تکرار کنیم.باید آنچه را که حقیقت است گفت؛ تحریف امر جدی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد.

ایشان افزودند: کار بزرگ امام (ره) این بود که از اول حجم واقعی این کارزار را شناخت. از اول فهمید که این جنگ معنایش چیست. خیلی از ماها نمی‌دانستیم، نمی‌فهمیدیم. امام از اول فهمید این یک درگیری عادی بین دو همسایه نیست. دشمن را شناخت و فهمید که دشمن اصلی در این جنگ کیست و تشخیص داد که صدام یک ابزار است. امام سخنرانی می‌کرد درباره جنگ و می‌فرمود مثلا آمریکا از شوروی بدتر و شوروی از آمریکا بدتر انگلیس از هر دو بدتر یعنی شناخته بود که اینها عاملان اصلی و پشت صحنه جنگ هستند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: ثانیا یک تشخیص حیاتی امام (ره) داد و آن این بود که این مسئله مهم را ملت ایران می‌تواند حل کند صرفا مسئله نیروهای مسلح نیست؛ این کار کار ملت ایران است. ملت باید بیاید وسط. همچنانی که ملت ایران انقلاب را به پیروزی رساند جنگ را هم باید ملت ایران به پیروزی برساند امام این را تشخیص داد و بر اساس آن عمل کرد. و این حرکت عظیم مردمی را بوجود آورد

دفاع مقدس، یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران بود

رهبر انقلاب با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران بود، افزودند: بعضی‌ها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را متهم می‌کنند به بی‌تدبیری. مطلقا این طوری نیست. دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده عقلانیت در این عرصه بود. آن روز ارتش یک سازمان سنتی جاافتاده موجود در کشور بود و سپاه یک عنصر جوان تازه به میدان آمده انقلابی؛ اینها باید با هم کار کنند و این آسان نبود. خیلی کار بزرگی بود از این عاقلانه‌تر و مدبرانه‌تر چه کاری می‌شود پیدا کرد. بعد انتخاب تاکتیکهای ابتکاری و شجاعانه که این تاکتیک‌ها واقعا فوق العاده بود.

ایشان خاطرنشان کردند: حتی قبول قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط که امام (ره) از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر، این هم مدبرانه بود در آن مقطع مدبرانه بود باید انجام می‌گرفت. اگر مدبرانه نبود اگر عاقلانه نبود امام انجام نمی‌داد. ما از نزدیک شاهد بود و می‌دیدم که چه دارد می‌گذرد. کار بسیار عاقلانه بود. بنابراین از اول تا آخر مسئله دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و یکی از عقلانی ترین حرکات ملت ایران بود. و تحریف‌ها را در این باره باید مراقب بود.

در دفاع مقدس نقش پشت جبهه به قدر جبهه اهمیت داشت

رهبر انقلاب یادآور شدند: این مدل ابتکاری از حضور مردم در دفاع مقدس همیشه می‌تواند مطرح باشد. امروز هم می‌توانیم ما اگر همت بکنیم با نگاه درست به مردم و مسائل نگاه بکنیم می‌توانیم از این مدل استفاده بکنیم. البته بحث جنگ یک بحث است، بحث اقتصاد یک بحث دیگری است.

ایشان گفتند: صاحبان فکر و اندیشه می‌توانند به این به چشم یک ابزار اقتدار ملی نگاه کنند. آن وقت نقش پشت جبهه به قدر جبهه اهمیت پیدا می‌کرد در این مدل چون همه که نمی‌توانند تفنگ دست بگیرند؛ بعضی‌ها پشت جبهه می‌تواند نقش بیافرینند. از کمکهای مالی تا رسیدگی به مجروحان تا بدرقه باشکوه شهیدان؛ بنده بارها گفتم اگر از شهدا یک چنین تکریم و احترامی نمی‌شد شوق شهادت این چنین نمی‌شد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: یکی از موارد افتخارآمیز پشت جبهه، همین ماندن مردم اهالی شهرها بود. در شهر ماندند با این که شهر محل تهاجم شدید پیوسته دشمن بود.

ارتباط تصویری با مسئولان قضایی به‌مناسبت روز قوه قضائیه

گستره کارهای شهید سلیمانی در آینده آشکار خواهد شد

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: دفاع مقدس سرمایه‌های انسانی ما را ارتقا داد. خوشبختانه از عناصر حاضر در دفاع مقدس افراد بیشماری بعدها، امروز، دیروز و انشاءالله در آینده در بخش‌های مختلف گوناگون کشور مشغول خدمتگزاری بودند و هستند که یک نمونه اش شهید عزیز ما بود شهید سلیمانی که در عرصه دیپلماسی و بین المللی و در منطقه یک فعالیت شگفت آوری داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآورشدند: واقعا هنوز ملت عزیز ایران از گستره کار شهید سلیمانی مطلع نیستند. یک چیزهایی آگاهند اما ریزه کاری‌های کار او خیلی بیش از این حرف‌هاست. که حالا شاید ان شاءالله در آینده به تدریج آشکار بشود.این یک سرمایه انسانی بود که در جنگ درست شد یعنی پایه گذاری امثال قاسم سلیمانی‌ها در جنگ و در دوران دفاع مقدس گذاشته شد.

تاکید مجدد رهبر انقلاب بر رعایت دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کرونا را دست کم نگیرید. اینکه روزی ۱۵۰ هم وطن از دست بروند، این چیز کوچکی است؟ بعضی‌ها ارزیابی مناسبی ندارند از این قضیه. فرض کنید هر دو روز یک بار یک هواپیمای ۳۰۰ نفره سقوط کند و همه بمیرند! این چیز کمی است؟ ما هر روزی ۱۵۰ نفر، ۱۴۰ نفر، ۱۷۰ نفر متوفی داشته باشیم، این چیز کمی است؟

ایشان افزودند: علاج هم دست خودمان است. خوب مسئولین که می‌بینید دارند خودشان را واقعا فدا می‌کنند از پزشک از پرستار و از مدیر و … دائم دارند تلاش می‌کنند کار میکنند. ما مردم بایستی به وظایفمان عمل کنیم. این فاصله اجتماعی، این ماسک، این دستوراتی که داده می‌شود، این شستشوی دست، این کارهای لازمی است که باید انجام بگیرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=100652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰