تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7

پیکر شجریان با نوای ربنا در دل خاک آرام گرفت + جزئیات مراسم

  • کد خبر : 101254
  • 19 مهر 1399 - 12:43
پیکر شجریان با نوای ربنا در دل خاک آرام گرفت + جزئیات مراسم

به گزارش جمهوریت ، آیین خاکسپاری مرحوم محمدرضا شجریان همراه با پخش نوای جاودانه ربنای عرفانی استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی انجام شد و پیکر وی در خاک توس کنار حکیم ابوالقاسم فردوسی آرام گرفت. واکنش ها به درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از اهالی فرهنگ و هنرمندان کشور با حضور بر مزار استاد […]

به گزارش جمهوریت ، آیین خاکسپاری مرحوم محمدرضا شجریان همراه با پخش نوای جاودانه ربنای عرفانی استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی انجام شد و پیکر وی در خاک توس کنار حکیم ابوالقاسم فردوسی آرام گرفت.

جمعی از اهالی فرهنگ و هنرمندان کشور با حضور بر مزار استاد شجریان به مقام ایشان ادای احترام کردند. داریوش پیر نیاکان، سالار عقیلی، حامد بهداد، سهراب پورناظری، علی‌اکبر شکارچی، پوریا اخوان، زیدالله طلوعی، وحید تاج، حسین ابریشام پور، مجتبی عسکری، حمیدرضا نوربخش، معاون هنری وزیر ارشاد، مدیرکل دفتر موسیقی و طهمورث پورناظری مهمانان حاضر در این مراسم هستند.

همایون شجریان: هزار دستان موسیقی را به دست طبیعت سپردیم

همایون شجریان در صحبت های خود در این مراسم گفت: هزار دستان موسیقی را به دست طبیعت سپردیم. مردمی که تشریف آوردید؛ ما اعتبارمان را از شما میگیریم. ما آرامشان را از شما میگیریم. ممنون که آمدید. من معذرت می‌خواهم اگر امکان نبود که میلیون‌ها نفر پدر را با دست خودشان به خاک بسپارند. من دستان شما را می‌بوسم. آرزو می‌کنم همانطور که پدر برای شما می‌خواستند، پر از عشق باشید.

چرا در مملکت خودمان عزای عمومی اعلام نشد؟

داریوش پیرنیاکان هنرمند و از دوستان نزدیک استاد محمدرضا شجریان در مراسم یادبود او پس از خاکسپاری سوال مهمی مطرح کرد: چرا در مملکت خودمان عزای عمومی اعلام نشد؟

جریان فراتر از آواز و هنر ایران بود

امیررضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی امروز در حاشیه مراسم تشییع و تدفین مرحوم استاد محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه شجریان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ خواهد ایستاد، اظهار کرد: فکر نمی‌کردم به این زودی‌ها بزرگ‌مرد تاریخ هنر و موسیقی ایران در این مکان آرام گیرد.

وی ادامه داد: درخصوص شجریان چه می‌توان گفت، چرا که همه او را به خوبی می‌شناسند. ایشان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ ایران خواهد ایستاد. کمتر هنرمند و شخصیتی را در تاریخ می‌توان در کنار استاد شجریان نهاد که این‌گونه یک ملت را با خود همراه کند.

مدیرعامل خانه موسیقی بیان کرد: وظیفه داریم فقدان استاد شجریان را به یکدیگر تسلیت بگوییم. استاد برکات فراوانی داشت. با رفتن شجریان یک ملت هم‌دل شدند. شجریان از ایران هم فراتر بود و به تمام فارسی‌زبانان تعلق داشت.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا روز اول مهر که روز تولد استاد شجریان است، به نام ایشان نامگذاری شود.

پایان مراسم تدفین استاد شجریان

مراسم تشییع و تدفین استاد شجریان با خروج خانواده مرحوم و میهمانان از محل مراسم پایان یافت.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=101254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰