تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

سبقت پخش آنلاین موسیقی اپل از رقیب جهانی‌اش

  • کد خبر : 1013
  • 16 تیر 1397 - 19:02
سبقت پخش آنلاین موسیقی اپل از رقیب جهانی‌اش

بدون شک، کاربران منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی به شمار می‌روند. ایالات متحده به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است. حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که سرویس اپل موزیک در ایالات […]

بدون شک، کاربران منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی به شمار می‌روند. ایالات متحده به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است.

حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که سرویس اپل موزیک در ایالات متحده آمریکا از بزرگترین رقیب سرسخت خود یعنی اپلیکیشن اسپاتیفای ( Spotify) جلو افتاده و سبقت گرفته است.

این در حالیست که چند ماه پیش اسپاتیفای ( Spotify) – یکی از برترین سرویس‌های استریم و پخش آنلاین موسیقی در جهان – با انتشار گزارشی اعلام کرد که به رکورد جدیدی در تعداد دنبال کنندگان، کاربران و مشترکان پولی خود دست پیدا کرده است.

اسپاتیفای با جذب  ۷۵ میلیون مشترک و ۹۹ میلیون کاربر رایگان و همچنین میزبانی از ۱۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۷۵ میلیون مشترک پولی را توانست از رقیب دیرینه خود، اپل، پیشی بگیرد چراکه طبق آخرین آمار، تعداد کاربران رایگان اپل موزیک ۴۰ میلیون است، این در حالیست که اسپاتیفای ۹۹ میلیون کاربر دارد که به طور رایگان از آن استفاده می کنند.

از دیگر رقیبان اپل موزیک و اسپاتیفای می‌توان به سرویس‌هایی نظیر تیدال (Tidal)، پاندورا (Pandora) و سیریوس ایکس ام (Sirius XM) اشاره کرد. این گزارش‌های جدید نشان می دهد که اسپاتیفای و اپل موزیک هر دو در مجموع ۲۰ میلیون مشترک پولی در ایالات متحده آمریکا دارند که اپل موزیک با اختصاص دادن سهم بیشتر در صدر این جدول قرار گرفته است.

سبقت گرفتن اپل موزیک از اسپاتیفای امر عجیب و غریبی به شمار نخواهد آمد بلکه طبیعی است در کشوری که اغلب شهروندان آن از محصولات آمریکایی اپل همچون گوشی آیفون و تبلت آی‌پد استفاده می‌کنند، سرویس اپل موزیک مبتنی بر سیستم عامل iOS از طرفداران بیشتری برخوردار باشد. اما نکته مهم آن است که اسپاتیفای در جهان کاربران بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده است و نزدیک به ۱۶۰ میلیون مشترک و کاربر را در پلتفرم خود جای داده است.

درآمد سرویس‌های پخش آنلاین (استریم) موسیقی در این کشور از ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. برآورد می‌شود تعداد مشترکین سرویس‌های استریم موسیقی در آمریکا تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۹۰.۱ میلیون نفر خواهد رسید که در مقایسه با آمار ۴۹.۱ میلیون نفری کنونی، شاهد یک رشد دو برابری خواهد بود. محبوبیت سرویس‌های موسیقی علاوه بر اینکه توانسته درآمد این صنعت را شکوفا کرده و افزایش دهد، به رعایت حقوق کپی‌رایت و حق نشر آهنگ‌ها نیز کمک بسیاری کرده است.

نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم عامل اندروید،  iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت کاملا قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آنها گوش بسپارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=1013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰