تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
15

تبلیغ تن فروشی و خانه خالی در دیوار/ عکس

  • کد خبر : 102014
  • 13 آبان 1399 - 14:37
تبلیغ تن فروشی و خانه خالی در دیوار/ عکس

جمهوریت – خبرگزاری دانشگاه آزاد نوشت : اخیرا در سایت دیوار تبلیغاتی انجام می‌شود که صدای کاربران فضای مجازی را درآورده است. در روزهای گذشته برخی سایت‌ها و صفحات مجازی وب فارسی اعلام کردند که افرادی سودجو با ابداع عبارات رمزی از بستر تبلیغاتی رایگان سایت «دیوار»، اقدام به عرضه و دریافت خدمات نامشروع می‌کنند. […]

جمهوریت – خبرگزاری دانشگاه آزاد نوشت :
اخیرا در سایت دیوار تبلیغاتی انجام می‌شود که صدای کاربران فضای مجازی را درآورده است.
در روزهای گذشته برخی سایت‌ها و صفحات مجازی وب فارسی اعلام کردند که افرادی سودجو با ابداع عبارات رمزی از بستر تبلیغاتی رایگان سایت «دیوار»، اقدام به عرضه و دریافت خدمات نامشروع می‌کنند. در واقع برخی از عوامل باندهای فساد و فحشا با توجه به حضور گسترده و قابل توجه کاربران فضای مجازی کشورمان در سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی پر مخاطبی مانند سایت دیوار از بسترهای رایگان این‌گونه سایت‌های تبلیغاتی استفاده کرده و جهت بازاریابی و گسترش شبکه فاسد خود بهره می‌برند؛ در این میان هستند افرادی که تبلیغات عجیب در قالب یک جرم را به‌راحتی در سایت دیوار بدون هیچ نظارتی انجام می‌دهند.

گام نخست کفش زنانه!

ماجرای فروش کفش زنانه از این قرار است که کاربران سودجو در سایت دیوار با ارایه فروش یک کفش جلوباز و استفاده از عبارت‌های خاص در تبلیغ سعی می‌کنند تا خدمات خود را به صورت پنهان ارائه دهند؛ موضوعی که بسیاری از کاربران دیگر را گمراه کرده و پس از گفتگو یا چت فرد درخواست کننده متوجه می‌شوند که در واقع منظور از فروش کفش ارائه خدمات جنسی بوده و البته اغلب کاربران هیچ اطلاعی از کم و کیف این ماجرا ندارند. متاسفانه طی روزهای گذشته این ادعا توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است.

خانه‌های اجاره ساعتی

یکی دیگر از نکاتی که در سایت دیوار دیده می‌شود اجاره سوئیت‌های شبانه‌روزی است، اجاره بهای این سوئیت‌ها از ۳۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان برآورد می شود، این خانه‌ها بدون هیچ قید و بندی از شناسنامه گرفته تا مدرکی که ملاک دوستی یا فامیلی باشد اجاره داده می‌شود که این موضوع باعث اشاعه فساد و فحشا در جامعه به صورت کاملا رایگان شده است.

زورگیری‌های پرمخاطب

تبلیغ‌های عجیب و غریب یکی دیگر از مسائلی است که در سایت دیوار به چشم می‌خورد، تبلیغاتی مانند انجام دعوا یا زورگیری و یا شرخری یکی از مسائل مهمی است که در سایت دیوار با آن برخورد می‌کنید؛ فراموش نکنیم در گزارش سال ۹۸ سایت دیده می‌شود که این سایت در سال ۱۳۹۸ در تمام شهرهای کشور بیش از ۳۵ میلیون کاربر را به خود جذب کرد که با این تعداد کاربری که در سال گذشته داشته است تقریبا در هر خانواده ایرانی بیش از یک نماینده دارد. یا به زبان آمار در هر خانواده ۱.۴ نفر کاربر وفادار این پلتفرم هستند که در این یک سال عضو دیوار بوده و در آن به خرید و فروش پرداخته‌اند که به عبارتی می‌توان گفت وجود چنین تبلیغاتی در سایت دیوار با این تعداد بسیار عجیب است و نیاز به یک نظارت قوی دارد.


نبود امنیت مناسب برای رده‌های سنی

یکی دیگر از مشکلات سایت دیوار نبود امنیت برای نوجوانان و کودکان است، برای مثال اگر در صفحه اول این نرم افزار کودکی به دنبال خرید توپ فوتبال باشد ممکن است با فروش لباس زیر زنانه روبه‌رو شود، همین موضوع نیز می‌تواند برای نوجوانان و کودکان خطری جدی باشد، سایت دیوار در ابتدا ورود از کاربر سوالی مبنی بر سن و سال وی نمی‌پرسد.

باید نظارت‌ها افزایش یابد

نظر کارشناسان بر این است که باید بر روی سایت‌های تبلیغاتی داخلی پر بازدید نظارت بیشتری شود.

سید امیر مرتضوی کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد ضرورت نظارت بر سایت دیوار اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته این دسته از سایت‌ها تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی کشورها هستند.

وی افزود: سوال اصلی اینجاست که چرا دستگاه‌های ناظر و بازرسی هیچ نظارتی بر سایت‌های تبلیغاتی ندارند؛‌ یکی از راهکارهای اساسی جلوگیری از جرایم در سایت‌های تبلیغاتی این است که افراد با یک شناسنامه مشخص تبلیغ خود را در سایت بارگزاری کنند.

این کارشناس فضای مجازی گفت: یکی دیگر از راه‌های مقابله با سرقت در سایت‌های تبلیغاتی پرداخت هزینه اولیه به حساب مشخص شده توسط سایت است و پس از رویت جنس باقی مبلغ توسط فرد خریدار باقی مبلغ به حساب فروشنده ریخته شود و تمام این روند توسط یک نظارت دقیق توسط سایت صورت می‌گیرد.

مرتضوی گفت: نرم‌افزار دیوار از اواسط اردیبهشت در بازار مسکن و خودرو تأثیرگذار بود؛‌ همین موضوع لزوم نظارت دقیق بر سایت دیوار را می‌طلبد و بسیاری از دستگاه‌های نظارتی می‌توانستند از این طریق جلوی سودجویان را بگیرد.

لزوم همکاری مدیران سایت با دستگاه‌های نظارتی

به نظر می‌رسد باید قوه قضائیه و پلیس نظارت بیشتری بر سایت‌های پر بازدید داخلی داشته باشند، سایت‌هایی که همه کاربران از قشر و سن‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند و همین شلوغی باعث می‌شود تا بستر لازم برای ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم شود؛ البته نباید فراموش کرد در این امر همکاری مدیران این سایت‌ها می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از جرائم کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=102014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰