تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
11

چهار توصیه بولتون به جمهوری‌خواهان برای عبور از ترامپ

  • کد خبر : 103476
  • 23 آذر 1399 - 22:42
چهار توصیه بولتون به جمهوری‌خواهان برای عبور از ترامپ
جمهوریخواهان باید درباره این فکر کنند که در نهایت یک کاندیدای ریاست جمهوری غیر این دوره انتخاب کنند.

جمهوریت: مشاور امنیت ملی سابق آمریکا توصیه‌هایی به هم حزبی‌های جمهوریخواهش برای هضم نتیجه انتخابات سوم نوامبر و اندیشیدن به اصلاحاتی به منظور به دست آوردن ریاست جمهوری بعدی داشته است.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و مولف کتاب “اتاقی که در آن اتفاق افتاد” در مطلبی برای روزنامه واشنگتن پست نوشت: روز دوشنبه (فردا)‌ دونالد ترامپ رسما انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را میبازد.

هیات‌های کالج الکترال که از سوی شهروندان انتخاب شده‌اند، برای دادن رای نشست برگزار می‌کنند. اگر هیچ برگزیننده “خائنی” وجود نداشته باشد، ۳۰۶ رای به جو بایدن برای ریاست جمهوری و کامالا هریس معاون او میرسد و ۲۳۲ رای هم به دونالد ترامپ و مایک پنس. هیچ راه قانونی برای تغییر این نتیجه وجود ندارد.

اکثر آمریکاییها خیالشان از اینکه این انتخابات تمام میشود، راحت خواهد شد. متاسفانه بسیاری از جمهوریخواهان فقط تایید یک “انتخابات به سرقت رفته” را میبینند. چرا؟ چون ماههاست که ترامپ گفته است که او را فقط میتوان از طریق تقلب شکست داد و به دلیل اینکه تعدادی از جمهوریخواهان گفته‌اند که این بی‌معنی است.

شعار واقعی او به جای “اول آمریکا”، “اول ترامپ” است، بنابراین این فانتزی به سادگی پایان نخواهد یافت. با این وجود، از زمان اعطای آرای کالج الکترال، جمهوریخواهان و تمام آمریکاییها میتوانند گامهایی مهم برای حرکت از سوم نوامبر بردارند، بدون توجه به آنچه قبلا رخ داده است.

اول اینکه، همه خصوصا جمهوریخواهان باید این مساله را به رسمیت بشناسند که پویایی سیاسی ملی در ظهر ۲۰ ژانویه تغییر می‌کند. دیگر هرگز برای ترامپ اینگونه نخواهد بود. رئیس جمهوری جدیدی روی کار می‌آید که کارش را انجام می‌دهد، چه ترامپ خودش را با آن تطبیق کند، چه نکند. حتی اکنون که بیش از پنج هفته تا زمان انتقال قدرت زمان باقی مانده است، خیلی از کسانی که نمیتوانند یا تمایلی ندارند که این تغییرات را حس کنند در نهایت این تغییر را به رسمیت خواهند شناخت. مارالاگو (اقامتگاه ترامپ در فلوریدا) همانند دفتر بیضی نیست. رهبران خارجی دیگر برای نشستها به فلوریدا نمی‌روند.

با وجود چهار سال ریاست جمهوری، ترامپ هرگز به طور کامل مسائل قبل از خود را درک نکرد و پس از ترک چیز جدیدی یاد نخواهد گرفت. مشاهدات او به طور فزاینده‌ای بی‌ربط می‌شوند. ترامپ کاملا ناپدید نخواهد شد. اما هیجان مطمئناً محو خواهد شد.

دوم اینکه، با درنظر گرفتن این تغییر چشمگیر در جهان سیاسی، از زمان رأی‌گیری کالج انتخاباتی در روز دوشنبه، هر جمهوریخواه باید آنچه را که هفته‌ها در سکوت می‌داند، علناً تصدیق کند: بایدن رئیس جمهوری منتخب است. ما جمهوریخواهان فقط باید این حرف را بزنیم و کار را تمام کنیم.

سوم اینکه، دلایل بسیاری وجود دارد که باور کنیم جمهوریخواهان میتوانند کاخ سفید را برای دموکراتها به یک دوره تبدیل کنند. تحلیلگرانی از طیفهای سیاسی مختلف به موفقیتهای جمهوریخواهان در نوامبر اشاره دارند به جای شکست ترامپ. با این حال، پیروزی در تمام سطوح در انتخاباتهای آتی، نیازمند حزبی است که چندان مقابل ریاست جمهوری ۲۰۲۰ وسواس نشان ندهد. این نیازمند آن است تا جوخه‌های شلیکی که اکنون در جورجیا، آریزونا و نقاط دیگر است، منحل شوند. این جنگ در امتداد خطوط ایدئولوژیک نیست. با هر اقدام منسجمی، همه شرکت‌کنندگان اصلی محافظه‌کار هستند. وجه مشترک این است که ترامپ این آتش را برای پیشبرد منافع خود به راه انداخت.

قدرت پایدار حزب جمهوریخواه تمرکز آن بر سیاست است، نه شخصیت‌ها و نه مطمئناً فرقه‌ها. برای احیای سطح بالا، ساختارهای حزب ملی، ایالتی و محلی باید بی‌طرفانه بر افزایش حمایت از همه جمهوریخواهان نه فقط ترامپ، تمرکز کنند. ما باید بحث‌های آزاد در مورد سیاست و پلتفورمهای جدیدی که منعکس‌کننده این بحث‌ها باشد، داشته باشیم. تا زمانی که ترامپ به طرح نامزدی احتمالی ۲۰۲۴ ادامه دهد، این بی‌طرفی تهدید می‌شود.

هر مقام حزبی که نتواند بی‌طرف بماند باید کاندیدای بازنشستگی باشد. طبق سیر تاریخی، پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، جمهوریخواهان به دنبال رهبری جدید حزب بوده‌اند.

چهارم اینکه، به عنوان کسی که در دوره انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم یعنی حدفاصل سالهای ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ به دنیا آمده‌ام، دردناکترین نکته را ذکر می‌کنم؛ جمهوریخواهان باید درباره این فکر کنند که در نهایت یک کاندیدای ریاست جمهوری غیر این دوره انتخاب کنند. اگر بایدن دوباره در ۲۰۲۴ نامزد دموکراتها شود، زمانی که ۸۲ ساله است، و با یک رقیب جمهوریخواه جوان روبرو باشد، تضاد بسیار مشهود خواهد بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=103476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰