تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
17

برخورد قضایی با تور‌های واکسیناسیون کرونا

  • کد خبر : 103566
  • 26 آذر 1399 - 18:57
برخورد قضایی با تور‌های واکسیناسیون کرونا
هیچ واکسن تأییدشده‌ای در کشورهای منطقه وجود ندارد.

جمهوریت – ایرنا نوشت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه تورهای گردشگری با عنوان واکسیناسیون کرونا غیرمجاز هستند، گفت: قطعا با این تورها که جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قضایی می‌شود.

علی‌اصغر مونسان درباره انتشار آگهی‌های تور واکسیناسیون کرونا در فضای مجازی، گفت: هیچ واکسن تأییدشده‌ای در کشورهای منطقه وجود ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تصریح کرد: هم‌وطنان این نکته را در نظر داشته باشند آنچه که به‌عنوان واکسن‌ در منطقه وجود دارد، هنوز مرحله آزمایش بالینی را می‌گذراند و در حال آزمایش روی انسان‌ است.

مونسان افزود: این کار برای هموطنان بسیار خطرناک است و قطعاً با این تورهایی که جان هموطنان را به خطر می‌اندازند برخورد قضایی لازم خواهد شد.

از چند هفته پیش که اخباری مبنی بر کشف واکسن کرونا توسط سه شرکت داروسازی منتشر شد، عده‌ای سودجو دست به کار شده و با انتشار آگهی در فضای مجازی تبلیغاتی را با عنوان تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا آغاز کردند. این آگاهی که برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه را تبلیغ می کرد در فضای مجازی انعکاس زیادی داشت که در آن ادعایی مربوط به تزریق واکسن کرونا در این کشور برای گردشگران این تور مطرح‌ شده بود.

ظاهرا این تور که قیمت آن از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود، با شعار سفر و سلامتی برای اواخر دی‌ برنامه‌ریزی شده و بنابر اعلام، یک روز گشت شهری رایگان هم دارد. پیگیری ها نشان داد این تبلیغ نه متعلق به آژانس مسافرتی است و نه اصلا چنین آژانسی وجود خارجی دارد و یک اقدام کلاهبرداری است.

حرمت الله رفیعی رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بلافاصله اعلام کرد که « هیچ آژانسی در کشور اقدام به این کار نکرده است البته مراجع قضایی را در خصوص این کلاهبرداری در جریان گذاشته‌ایم. البته اگر آژانسی هم مرتکب چنین تخلفی شود اعلام می شود تا با آن برخورد شود. باید برخورد کاملی با چنین افراد کلاهبرداری شود تا بیش از این لطمه به آژانس‌های مسافرتی وارد نشود.»

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=103566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰