تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

نیویورک تایمز: ترامپ می خواهد خودش را عفو کند

  • کد خبر : 104294
  • 19 دی 1399 - 15:16
نیویورک تایمز: ترامپ می خواهد خودش را عفو کند
این اقدام در تاریخ ایالات متحده بی سابقه است و از این رو نظرات کارشناسان حقوقی در مورد اینکه آیا دستگاه قضایی آمریکا چنین عفو ​​ریاست جمهوری را در صورتی که ترامپ مورد مجازات قضایی قرار گیرد تایید میکند یا خیر، متناقض است

جمهوریت:
نیویورک تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با پیش بینی مجازات احتمالی پس از پایان دوره کارش در ۲۰ ژانویه، با دستیارانش در مورد امکان عفو خود، گفتگو کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مسئول آمریکایی مطلع نوشت که ترامپ از روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (سوم نوامبر) در مناسبت های مختلف به مشاوران خود گفته که این گزینه را بررسی می کند.

این روزنامه گزارش داد که ترامپ از مشاوران خود پرسیده باید چه اقداماتی را انجام دهد و چه عواقبی از لحاظ قانونی و سیاسی می تواند برای او به همراه داشته باشند.

نیویورک تایمز گزارش داد که این اقدام در تاریخ ایالات متحده بی سابقه است و از این رو نظرات کارشناسان حقوقی در مورد اینکه آیا دستگاه قضایی آمریکا چنین عفو ​​ریاست جمهوری را در صورتی که ترامپ مورد مجازات قضایی قرار گیرد تایید میکند یا خیر، متناقض است.

این گزارش در حالی است که اخیرا صدها تن از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در واشنگتن حین برگزاری جلسه درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمله کردند.

همزمان با این حوادث که جان چهار تن را گرفت، کنگره پیروزی بایدن را تأیید کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=104294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰