تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
استقلال ۲ - پرسپولیس ۲

داربی ۹۴ برنده نداشت/ فرار بزرگ استقلال در دقیقه پایانی

  • کد خبر : 104365
  • 22 دی 1399 - 20:03
داربی ۹۴ برنده نداشت/ فرار بزرگ استقلال در دقیقه پایانی
‎دومین گل سریع در تاریخ شهرآورد تهران ثبت شد. گل ارسلان مطهری پس از ۱ دقیقه و ۷ ثانیه از شروع بازی، دومین گل سریع تاریخ شهرآوردهای استقلال و پرسپولیس است. رکورد سریعترین گل شهرآوردهای تهران متعلق به علی سامره در دربی شماره ۵۴ است که در شهر تبریز و در ثانیه ۴۹ موفق شد دروازه داوود فنایی را باز کند.

جمهوریت: مصاف استقلال و پرسپولیس در جریان بازی معوقه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در چارچوب بازی معوقه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۳۵، در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران به مصاف هم رفتند. این بازی نود و چهارمین تقابل این دو تیم به شمار می‌آید.

این مسابقه که قضاوتش را رضا کرمانشاهی بر عهده داشت در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا داربی ۹۴ پایتخت با نتیجه تساوی به پایان برسد.

با این نتیجه، استقلال با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی ماند و پرسپولیس با ۱۲ امتیاز به رده هشتم جدول رقابت‌های لیگ برتر صعودکرد.

گل‌ها: ارسلان مطهری (دقیقه ۲)، مهدی قایدی (دقیقه ۳+۹۰) برای استقلال و مهدی عبدی (دقیقه ۵۱)، وحید امیری (دقیقه ۶۵) برای پرسپولیس

کارت زرد: محمود فکری (دقیقه ۲۹)، عارف غلامی (دقیقه ۵۴) برای استقلال و محمد عسکری آنالیزور پرسپولیس (دقیقه ۵۴) برای پرسپولیس

کارت قرمز: –

نیمه اول

بازی در ابتدا با پاس‌کاری تیم استقلال آغاز شد و آبی‌پوشان با چند پاس به نیمه زمین پرسپولیس رسیدند و در دقیقه ۲، ارسلان مطهری روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به محوطه جریمه حریف رسید و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.
در ادامه بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت گل اول سعی کردند بازی را مدیریت کنند و با نفوذ به نیمه زمین حریف، موقعیت‌هایی روی دروازه استقلال ایجاد کنند اما تلاش‌ آن‌ها راه به جایی نبرد.

سرخ‌پوشان پایتخت در دقیقه ۸ با نفوذ به محوطه جریمه استقلال سعی داشتند موقعیتی برای خود ایجاد کنند اما احمد نوراللهی با برخورد به بازیکن استقلال، توپ را از دست داد. بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطا داشتند.

در دقیقه ۱۰، تیم استقلال روی یک حمله به محوطه جریمه پرسپولیس آمد و محمد نادری سعی داشت توپ را به روی دروازه پرسپولیس ارسال کند اما توپ به وحید امیری برخورد کرد. بازیکنان استقلال در این صحنه اعتقاد به خطای هند داشتند.

استقلال در ادامه بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و سعی کرد با حفظ توپ بازی را مدیریت کند.

پرسپولیس در دقیقه ۱۹ اولین موقعیت جدی خود را به دست آورد. احمد نوراللهی با نفوذ به محوطه جریمه استقلال، مهدی عبدی را صاحب موقعیت کرد اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

پرسپولیس به حملات خود اضافه کرد و در دقیقه ۲۳ احمد نوراللهی با حضور در محوطه جریمه استقلال فرصتی خوبی برای گلزنی پیدا کرد اما ضربه شوت این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و استقلال سعی داشت با حفظ توپ و نیم‌نگاهی به ضدحمله‌ها، مدیریت بازی را در دست بگیرد.

داربی ۹۴ پایتخت بعد از حملات پرسپولیس شکل آرام‌تری به خود گرفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی سعی داشتند نیمه اول را با شکست به رختکن نروند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای خود ایجاد کردند اما فرصت‌های سرخ‌ها راه به جایی نبرد.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، دو تیم بیشتر در میانه میدان حضور داشتند و در ادامه استقلال تلاش کرد با مدیریت بازی، نیمه اول را با پیروزی به رختکن برود.

نوراللهی در دقیقه ۴۵ و از پشت محوطه جریمه استقلال شوتی روانه دروازه حریف کرد که ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.

در پایان تلاش پرسپولیس برای زدن گل تساوی نتیجه‌ای نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با برتری یک گله شاگردان محمود فکری به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم داربی ۹۴ پایتخت در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند یکدیگر را محک بزنند. ۵ دقیقه بعد از شروع بازی مهدی عبدی موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند. عبدی روی پاس بازیکن پرسپولیس صاحب موقعیت شد و اشتباه مدافعان استقلال باعث شد تا عبدی با یک شوت دروازه استقلال را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

بعد از گل پرسپولیس، بازی شکل هیجانی‌تری به خود گرفت و دو تیم شور و شوق بیشتری برای حمله کردن پیدا کردند. محمد نادری در دقیقه ۵۸ شوتی روانه دروازه پرسپولیس که ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.

پرسپولیس در دقیقه ۶۰ در یک موقعیت خطرناک می‌توانست به گل برسد اما فرصت سرخ‌پوشان نتوانست به گل تبدیل شود. نوراللهی در محوطه جریمه شوتی روانه دروازه استقلال کرد ولی ضربه این بازیکن را مدافعان استقلال دفع کردند.

دقیقه ۶۵ پرسپولیس به گل دوم رسید. وحید امیری روی ارسال سعید آقایی در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد و با ضربه پای چپ موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند.

در ادامه پرسپولیس بازهم برای زدن گل بیشتر موقعیت داشت و احمد نوراللهی در دقیقه ۶۷ روی موقعیت تک به تک نتوانست دروازه استقلال را برای بار سوم باز کند.

استقلالی‌ها بعد از دریافت گل دوم، سعی کردند گل تساوی را به ثمر برسانند اما تلاش این تیم راه به جایی نبرد و موقعیت‌های نصفه و نیمه این تیم نتوانست تغییری در روند بازی ایجاد کند.

کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۷۴ از پشت محوطه جریمه، شوتی روانه دروازه استقلال کرد اما ضربه این بازیکن کم‌جان بود و راه به جایی نبرد.

استقلال در دقایق پایانی نتوانست موقعیت خطرناکی ایجاد کند و شاگردان محمود فکری با اینکه ۲ بر یک از حریف خود عقب بودند اما نتوانستند فرصت قابل توجهی خلق کنند و بازی با برتری سرخ‌پوشان همراه بود.

استقلال در دقیقه ۹۰ و توسط شیخ دیاباته به گل رسید اما این بازیکن در منطقه آفساید حضور داشت تا بازی همچنان با برتری سرخ‌ها ادامه پیدا کند.

استقلال در دقایق پایانی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. مهدی قایدی با حضور در محوطه جریمه حریف شوتی روانه دروازه حریف کرد و موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل بیشتر نتیجه‌ای نداشت تا بازی در پایان با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری (دقیقه ۶۵- محمد دانشگر)، احمد موسوی (دقیقه ۴۵- شیخ دیاباته)، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۸۰- فرشید اسماعیلی)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۸۸- داریوش شجاعیان)، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سید جلال‌حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (دقیقه ۸۶- آرمان رمضانی).

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=104365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰