تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

اعلام موجودیت تشکیلات جدید اصولگرایان برای انتخابات شوراها

  • کد خبر : 104379
  • 23 دی 1399 - 0:22
اعلام موجودیت تشکیلات جدید اصولگرایان برای انتخابات شوراها
طلایی در پاسخ به سوالی که آیا این جبهه قصد دارد لیست جداگانه‌ای از مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران ارائه کند، گفت: ممکن است من در لیست آینده نباشم و هنوز لیستی ارائه نداده‌ایم، آقای چمران هم قرار نیست لیست دیگری بدهند بلکه در این باره، در شورای ائتلاف بعدی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

جمهوریت؛ جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

مرتضی طلایی در این باره به خبرنگاران گفت: عنوان جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) بیانگر آن است که کشور، جامعه و مردم با هویت‌های ملی و دینی درهم تنیده و بهم پیوسته است، از راهبردهای ما ایجاد همبستگی ملی و تلاش برای افزایش حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی است.


دبیر کل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: تلاش خواهیم کرد تا با بهره‌مندی از طریق تشکیلات به موضوع کادرسازی و تربیت نیرو در عرصه سیاسی و اجتماعی بپردازیم.

وی از اعتماد سازی و واگذاری امور به مردم به عنوان یکی دیگر از اهداف این جبهه یاد کرد و افزود: مدیریت شهری یکی از اهداف کوتاه مدت ما است در حوزه مدیریت شهری این جبهه تلاش خواهد کرد تا علاوه بر حضور مردم در اداره شهرهایشان شورایی را با عنوان شورای کار و خدمت ایجاد کند که به دور از هرگونه اقدام سیاسی باشد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وقتی سیاست وارد مدیریت شهری شود از تکالیف ذاتی این حوزه فاصله گرفته می‌شود، اظهار داشت: در فعالیت‌هایمان به لایه‌های پایینی جامعه توجه خواهیم داشت و آنها را به‌ عنوان سرمایه‌های جامعه در نظر گرفته‌ایم.

وی حوزه فعالیت‌های این حزب را در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اعلام کرد و گفت: معتقدیم هر سه حوزه باید باهم فعالیت کنند چرا که کار تشکیلاتی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی آورده سیاسی خواهد داشت.

دبیرکل حزب همنا، ولایتمداری، برنامه محوری، تصمیم علمی، شفافیت در عمل و روندهای مالی و اداری و مبارزه با رانت فساد را از دیگر اولویت‌های این جبهه عنوان اعلام و اظهار کرد: پاسخگو بودن اهمیت دارد چرا که مردم حق سوال دارند و مسوولان هم باید برای همیشه پاسخگو فعالیتی باشد که در دوره اش بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا زمانی که مجاری فساد وجود دارد این رانت‌ها نیز وجود خواهد داشت و برای همین معتقدیم در حوزه مدیریت باید این مجاری مسدود شود و تا زمانی که با توصیه تراکم فروخته شود رانت بزرگ در مجموعه است و برای همین برای مقابله با رانت خواری نیز ورود پیدا می‌کنیم.

طلایی تاکید کرد: بیشترین واقعیت این است که سرمایه‌ها در داخل خود سیستم و مجموعه مدیریت شهری و خانواده بزرگ آن در سطح کشور است اما در این میان از نقش کارمندان و مدیران غفلت شده است و اگر قرار است تشکیلاتی پا به انتخاباتی برگزار شود باید لیستی از شهردار منتخب، مدیران و معاونین را معرفی کند.

وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل کرد که پس لرزه‌های ناشی از انتخابات در مدیریت شهری نداشته باشیم بلکه باید برای مشکلات شهر برنامه داشته باشیم و در این راه از ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

نباید به مدیریت شهری با عینک سیاسی نگاه کرد

طلایی خاطرنشان کرد: ما با هیچ یک از جریان‌های سیاسی تعارض و تقابلی نداریم بلکه اگر هم اختلافی هست، این اختلافات درحوزه سلیقه‌ها و رویه‌ها است، ما در همنا بر این باوریم که مکانیسم انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با شوراهای شهر متفاوت است و نمی‌توان با عینک سیاسی به مدیریت شهری نگاه کرد.

دبیر کل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی، سرمایه انسانی را از مهمترین ثروت‌ها و داشته‌های هر مجموعه ای دانسته و افزود:براین اساس بر ظرفیت نیروها و مدیران شهرداری باور داریم هر گروهی که به شورای شهر راه یافت باید از ظرفیت‌های موجود در شهرداری استفاده کند، از وجوه مهم سرمایه‌های اصلی هر سازمان منابع انسانی است و نباید از آن غفلت کرد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این حزب در تلاش است در سراسر کشور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران ورود کند و به همین منظور معتقدیم انتصابات در شهرداری باید افقی و عمودی باشد و نباید برای کسی در این میان سهمی قائل شد چرا که بی‌توجهی به موضوع انتصابات باعث شده تا همه افراد تمایل داشته باشند تا مدیر شوند و همچنین آیین‌نامه‌های مربوط به انتصابات باید بروزرسانی شود.

وی کشف استعداد در مدیریت شهری را از دیگر موارد مهمی دانست که در دوره‌های قبل از آن غفلت شده و در این زمینه، گفت: ما براین باوریم که می‌توان حتی در یک دوره چهارساله پنج هزار مدیر شایسته فقط در شهرداری تهران تربیت کنیم و حتی به تدریج نیاز کشور را نیز از درون مدیریت شهری تأمین کنیم.

طلایی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که در دوره ۱۰ ساله حضور در شورای شهر تهران با بدنه مردم ارتباط مستقیمی داشتم افزود: کنشگران محلی مانند سمن‌ها و شورایاری‌ها زبان مردم هستند و باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند.

به گفته وی، شهر تهران دیگر نیاز به بزرگراه ندارد بلکه باید به موضوع سرمایه‌گذاری در محلات متمرکز شوید.

با چمران هماهنگ هستیم

طلایی در پاسخ به سوالی که آیا این جبهه قصد دارد لیست جداگانه‌ای از مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران ارائه کند، گفت: ممکن است من در لیست آینده نباشم و هنوز لیستی ارائه نداده‌ایم، آقای چمران هم قرار نیست لیست دیگری بدهند بلکه در این باره، در شورای ائتلاف بعدی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گفته دبیر کل حزب همنا، با چمران هماهنگ هستیم و اگر لیستی نیز قرار شد ارائه شود که در آینده این اتفاق خواهد افتاد تلاش داریم از نظرات همه افراد از جمله چمران استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=104379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰