تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

تغییرات قریب الوقوع در سازمان بورس

  • کد خبر : 105521
  • 11 اسفند 1399 - 12:05
تغییرات قریب الوقوع در سازمان بورس
تغییرات درهیات مدیره و بدنه سازمان بورس و اوراق بهادار قطعی به نظر میرسد.

جمهوریت: سایت خبر داغ نوشت: تغییرات درهیات مدیره و بدنه سازمان بورس و اوراق بهادار قطعی به نظر میرسد.

بر اساس گزارشات دریافتی، دهقان دهنوی رئیس تازه وارد سازمان بورس به دنبال تغییر در بخش های مختلف سازمان بورس است.

موضوعی که نشانگر عزم جدی ریاست سازمان بورس برای بهبود اوضاع دارد، سازمان بورس و اوراق بهادار از مشکلات ساختاری رنج می برد. برخی مدیران آن، به دلیل به روز نشدن، به دنبال انجام کار نیستند و در مسیر کارها مانع تراشی می کنند‌.

معطلی های گیج کننده و مانع تراشی های بیهوده و خواباندن کارها تبدیل به یک رسم نانوشته عجیب اما جاری در این سازمان بورس و اوراق بهادار شده است.

بر اساس آخرین اطلاع از سامانه ستان(تاییدصلاحیت مدیران نهادهای مالی) ۱۵۰۰ نفر برای تصدی هیأت مدیره و مدیرعاملی نهادهای مالی در صف تایید صلاحیت هستند.

صف اخذ مجوز نهادهای مالی به طرز مشکوکی طولانی شده و امیدی به ارائه مجوزها نیست. بدعت و بررسی سلیقه ای سوابق افراد در جهت احراز صلاحیت حرفه بوضوح قابل مشاهده بوده و نیازمند ورود سریع نهادهای نظارتی است. متأسفانه صدای خفته متقاضیان در کمال مظلومیت خاموش می شود. گروه غیر سازمان شکل گرفته در سازمان بورس پیشتر نیز در مقابل برنامه های قالیباف رئیس سابق سازمان ایستادگی کرد و تلاش های قالیباف برای تغیر با توجه به حمایت های غیر سازمانی بی نتیجه ماند و در نهایت خود قالیباف مجبور به خروج شد. دهقان دهنوی هم چنانچه با این اقدامات مماشات کند بزودی آبروی چندساله و موفق خود در وزارت امو اقتصادی و دارایی را بر باد رفته و برگ زردی را در رزومه کار خود درج خواهد نمود. برگ زردی که تا همیشه در کارنامه کاری وی باق یخواهد ماند.

دهقان دهنوی راه را درست متوجه شده است. تغییرات در سازمانی که ادعای چابکی دارد اما ازخرفتی مزمن رنج می برد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=105521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰