تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

ریزش دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی

  • کد خبر : 105682
  • 17 اسفند 1399 - 15:15
ریزش دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی
قیمت دلار نسبت روز کاری گذشته حدود ۴۶۲ تومان کاهش یافت.

جمهوریت: نرخ انواع ارز در ادامه روند نزولی خود با کاهش بیشتری مواجه شد، به طوری که دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد، هر دلار امروز (یکشنبه) در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد. نرخ هر یورو نیز به ۲۸ هزار و ۸۷۳ تومان رسید.

قیمت دلار نسبت روز کاری گذشته حدود ۴۶۲ تومان کاهش یافت.

قیمت فروش یورو امروز با کاهش ۶۶۳ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (شنبه) به ۲۸ هزار و ۸۷۳ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۵۷۴ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۰۶ تومان بود. همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۷۵۳ تومان و قیمت فروش آن ۲۳ هزار و ۹۹۰ تومان است.

علاوه بر این، نرخ خرید یورو در بازار ۲۸ هزار و ۵۸۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۸۷۳ تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته (شنبه)، هر یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۴۵۶ تومان و هر دلار ۲۴ هزار و ۳۱۹ تومان به فروش رسید.

همچنین روز گذشته در سامانه سنا، حواله یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۳۴ تومان معامله و همچنین حواله دلار به قیمت ۲۴ هزار و ۹۱ تومان فروخته شد.

به گزارش ایرنا، وقوع تحولات مثبت در عرصه سیاست خارجی، افزایش احتمال پذیرش FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی و عراق از جمله مهم‌ترین عوامل افت نرخ دلار در روزهای اخیر محسوب می‌شود.

اعلام توافق میان ایران و کره جنوبی برای آزادسازی یک میلیارد دلار از ارزهای بلوکه شده ایران در بانک‌های این کشور، خبر امیدوارکننده‌ای که بود که فضای اقتصادی کشور را در هفته گذشته تحت تاثیر خود قرار داد.

در روزهای گذشته «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی ایران از آغاز پرداخت بدهی کره جنوبی با یک میلیارد دلار خبر داد. رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران هفته گذشته در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در زمینه نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.

«احمد مجتهد» استاد دانشگاه و رییس اسبق پژوهشکده پولی و بانکی درباره تاثیر این آزادسازی بخشی از ارزهای مسدود شده کشور بر بازار ارز می گوید: از آنجا که تحقق دسترسی ایران به این یک میلیارد دلار، چشم‌انداز مثبتی را برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد، پیش‌بینی می‌شود بازار ارز نیز آرامش پیدا کند و دیگر شاهد روندی افزایشی قیمت‌ها در این بازار نباشیم. دسترسی دولت به این منابع همچنین امکان مدیریت بهتر بازار را برای بازارساز فراهم خواهد کرد.

علاوه بر کره جنوبی، توافق‌هایی نیز با عراق برای آزاد سازی منابع ارزی انجام شده است. «سیدحمید حسینی»، نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در این باره گفت: به دنبال سفر اخیر وزیر امورخارجه عراق به کشورمان بحث آزادسازی منابع ایران از سوی عراقی‌ها مطرح شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=105682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰