تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
11

ادای دین به برادر سعید محمد/ سودای کسی که حتی عکسی با شورت سیاست ندارد

  • کد خبر : 105723
  • 18 اسفند 1399 - 11:02
ادای دین به برادر سعید محمد/ سودای کسی که حتی عکسی با شورت سیاست ندارد
سردار سعید محمد را تا چند ماه قبل کسی نمی شناخت و امروز هم برای اغلب مردم چهره ای نا آشناست. سرداری که این روزها سودای سیاست دارد و به بالاترین کرسی اجرایی کشور طمع کرده است

جمهوریت : پرویز امینی تحلیلگر سیاسی نوشت:

متاسفانه اظهار نظرهای این روزها درباره سعید محمد قدرناشناسانه است و نقش نمادین وی در معرفی وضعیت سیاست امروز در آنها نادیده گرفته شده است.


سعید محمد مانند تابلویی روشن به ما نشان داد که سیاست و دولتمردی در ایران به چه ذلتی افتاده است که او نیز که به قول فوتبالی ها حتی یک عکس با شورت در سیاست ندارد نیز سودای دولتمردی و اداره قوه مجریه را در این شرایط سخت و خطیر کنونی دارد. سعید محمد به ما درک شفافی از وضعیت کمدی_تراژیک امروز سیاست ایران داد و به ما نشان داد که چه شوخی ها در سیاست ایران می تواند جدی شود و آب در سیاست ایران تا چه حد سر بالا برود. سعید محمد به ما امکان داد که جهل مرکب را در سیاست بتوانیم مجسم کنیم. او به ما بحران در سیاست ورزی ایران امروز را هشدار داد. او نشان داد سخن مرحوم موسوی اردبیلی که گفته بود بعد از دهسال از انقلاب ما نمی دانیم چه کسی را کجا بگذاریم در سال چهل و دوم نیز برای برخی هنوز مصداق دارد و خلاصه او به ما خیلی واقعیت های سیاست امروز را نشان داد.

به اقتفای جان روالز درکتاب «عدالت به مثابه انصاف،؛ یک بازگویی» که از زبان ابراهام لینکلن می گوید که اگر برده داری نادرست نیست پس هیچ چیز نادرست نیست میتوان گفت که اگر سعید محمد میتواند قوه مجریه ج.ا.ا را اداره کند و صلاحیت لازم برای رییس جمهور شدن را دارد، پس، دیگر هیچ کس را نمیتوان پیدا کرد که صلاحیت این کار را نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=105723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰