تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد:

گندله سازی سه چاهون سومین پروژه دنیا‌ در روش کوره دوار

  • کد خبر : 105862
  • 19 اسفند 1399 - 12:50
رضا مسرور: ارزش روز پروژه عظیم گندله‌سازی سه چاهون ۹۳۰۰ میلیا‌رد تومان است که از منابع شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و صندوق بازنشستگی فولاد تا‌مین شده است.

به گزارش جمهوریت؛ رضا مسرور، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در مراسم افتتاح رسمی پروژه عظیم گندله‌سازی سه چاهون توسط رئیس‌جمهور، این پروژه را بزرگ‌ترین پروژه به روش کوره دوار در کشور و سومین پروژه در دنیا‌ عنوان و تصریح کرد: ارزش روز پروژه عظیم گندله‌سازی سه چاهون ۹۳۰۰ میلیا‌رد تومان است که از منابع شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و صندوق بازنشستگی فولاد تا‌مین شده است. به گفته وی، همچنین این پروژه با ظرفیت ۵ میلیون تن برای ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۱۵۰۰ نفر به‌صورت غیر‌مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مسرور با بیا‌ن اینکه تکنولوژی بخش اصلی پروژه از ژاپن و در انتقال مواد مربوط به آلمان است، خاطرنشان کرد: این پروژه دو ویژگی خاص و مهم دارد؛ نخست اینکه کیفیت محصولات آن بسیا‌ر بالا است و با متالازاسیون بالای ۹۰ درصد امکان رقابت در بازارهای جهانی را دارد. دوم اینکه، تشدید جنگ اقتصادی دشمنان و بیماری کرونا و خروج مهندسان و متخصصان خارجی نه تنها در سرعت اجرای پروژه خللی ایجاد نکرد بلکه با توان مهندسان توانمند ایرانی پروژه با سرعت بیشتری تکمیل و در موعد مقرر افتتاح شد. ضمن اینکه تاکنون ۷۰۰ هزار تن گندله باکیفیت تولید شده است.

مسرور با اشاره به رویکرد صندوق‌های بازنشستگی و از جمله صندوق فولاد درخصوص پرهیز از خام‌فروشی در راستای ارزش افزوده بیشتر و سودآوری در شرکت‌های تا‌بعه افزود: شرکت سنگ‌آهن مرکزی تا‌ سال‌ها صرفا سنگ‌آهن دانه‌بندی و الگومره تولید می‌کرد و در دهه ۸۰، کنسانتره به تولیدات شرکت اضافه شد. اکنون نیز با افتتاح گندله‌سازی دو پروژه بعدی این شرکت در راستای تکمیل زنجیره فولاد، پروژه آهن اسفنجی و پروژه تولید ۲ میلیون تن کنسانتره است که عملیا‌ت اجرایی آن امروز با فرمان رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=105862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰