تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
13

نامزد موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری: نمی‌توانیم رییسی را وادار به نامزدی در انتخابات کنیم

  • کد خبر : 105878
  • 20 اسفند 1399 - 10:16
نامزد موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری: نمی‌توانیم رییسی را وادار به نامزدی در انتخابات کنیم
اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه این روزها سودای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دارد. موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری 96 هم علیرغم وحدت جریان اصولگرا بر سید ابراهیم رئیسی تا پایان مصطفی میرسلیم را در صحنه نگاه داشت.

جمهوریت : دبیر حزب موتلفه اسلامی، گفت: رییسی تاکنون برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی نکرده است و نسبت به او تفاهم داریم ولی نمی‌توانیم او را وادار به نامزدی در انتخابات کنیم.

اسدالله بادامچیان روز سه شنبه در نشست خبری که در محل خبرآنلاین برگزار شد، گفت: در شورای مرکزی و دبیران استان‌های حزب موتلفه درباره نامزد درون و برون حزبی بحث شد و درباره نامزد برون حزبی ابراهیم رییسی مورد توجه ما قرار دارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: درباره نامزد درون حزبی هم بزودی اسامی را اعلام می‌کنیم و مصمم هستیم تا با سیاست شورای مرکزی به‌شکل تیمی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم.

بادامچیان با اشاره به اینکه رییسی تاکنون برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی نکرده است، گفت: نسبت به او تفاهم داریم ولی نمی‌توانیم او را وادار به نامزدی در انتخابات کنیم.

وی درباره اظهارات احمدی نژاد درباره حداد عادل، تصریح کرد: احمدی نژاد، حداد را با نیک‌پی اشتباه گرفته و از این موضوع استفاده سیاسی کرده است. او چگونه می خواهد فردا رییس جمهوری شود؟ هر چند حق قانونی وی است تا نامزد انتخابات شود اما باید به گونه ای حرف بزند تا فضای منفی ایجاد نکند.

بادامچیان افزود: جامعه روحانیت مبارز با تمام قوا در صحنه است و از سراسر استان‌ها همه نیروهای اصولگرا از شورای ائتلاف و جبهه پایداری را دعوت کرد و در ٢۵ استان نماینده و گروه‌های شورای وحدت فعال هستند. در اصفهان، قم و اردبیل شورای وحدت وارد نمی‌شود و در باقی جاها مشغول است. سیاست شورای وحدت و موتلفه این است تا استان‌ها جمع شوند و یک فهرست مطرح و افراد ارجح و اصلح را به مردم معرفی کنند تا هر استانی یک نامزد مستقل داشته باشد. در واقع یک استقلال به استان‌ها دادیم و شورای وحدت در تهران با آنان همراهی دارد.

وی افزود: سیاست شورای وحدت و موتلفه این است با هر فردی که خود را نامزد کند، مخالفت نکند و در این باره تخریب را جایز نمی‌دانیم. شورای نگهبان فرد اصلح را انتخاب می‌کند و از بین آنان فرد ارجح را انتخاب می‌کنیم. با این دو سیاست گروه‌های مختلف در شورای وحدت می‌توانند چندین نامزد مطرح شوند اختلاف و درگیری هم نخواهیم داشت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: بنظرم از ۲۵ سال به بالا می‌توانند نامزد ریاست جمهوری شوند و این قانون نمایندگان هم نه تنها به انتخابات ۱۴۰۰ نمی رسد، به مجلس آینده هم نخواهد رسید. امیدواریم جزو نامزدها ۴٠ یا ۴۵ سال داشته باشیم زیرا در انتخابات آینده تیم ریاست جمهوری را معرفی می‌کنیم.

مشکل اصلاح‌طلبان وحدت نیست

بادامچیان با اشاره به اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان مشکل آنان را حل نمی‌کند، گفت: قبلا شورای عالی سیاست‌گذاری آمشکل آنها را حل نکرد و این نهاد نیامده دچار درگیری‌های گوناگون بین خودشان است. حتی رییس آنها فرسوده است و مورد اعتراض خودشان است. مساله اصلاح طلبان وحدت نیست بلکه مشکل آنان این است که چند دسته‌اند و برخی می‌خواهند در نظام کار کنند و مشکلی برای آنان نیست، برخی فقط غر می زنند و برخی راه افراطی را پیش گرفته اند که در جامعه روز به روز زمین می‌خورند و خودشان نفی کنند و فردی آنان را تایید نمی‌کند و مشکل آنان با جمع شدن حل نمی‌شود.

این فعال اصولگرا تصریح کرد: نتایجی که اصلاح طلبان تاکنون برای ملت داشتند چیزی جز پشیمانی نبوده است. ما همواره به‌شکل جدی حضور داشتیم و الان هم داریم و بعد از آن هم در انتخابات به صورت جدی حضور خواهیم داشت. تمام تلاش شورای وحدت برای یکپارچه کردن است و در هر انتخاباتی یک اکثریتی در وحدت کار می کنند و برخی خود را مستقل مطرح می کنند. اما در کنار این وحدت کلام عناصری هستند که احساس تکلیف می کنند و نمی توانیم آنان را زیر سوال ببریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری شخص نظامی و غیرنظامی مطرح نیست و اگر فردی واجد شرایط باشد. فرد نظامی نمی‌تواند خودش نامزد شود و حتما باید استعفا دهد تا شائبه استفاده از نیروهای مسلح را نداشته باشند و بتوانند مانند باقی نامزدها کار کنند.

بادامچیان در پاسخ به این پرسش که چطور بهزاد نبوی در زمان لاجوردی محکوم به اعدام شد، اجازه فعالیت دارد و حتی رییس ناسا شده است، گفت: او محکوم به اعدام نشد و شهید لاجوردی برای اعدام هیچ فردی حکم نمی‌داد. دادستان بود و پرونده را تنظیم می‌کرد و به حکام شرع می‌داد و طبق موازین قضایی رسیدگی می‌کردند و آنها حکم می‌دادند. بهزاد نبودی درباره پرونده ۸ شهریور متهم بود اما به محکوم نشد. در مجلس دوم او طریق دولت موسوی وزیر صنایع شد. در مجلس دوم به صلاحیت او اعتراض کردم و اما هاشمی چنین نظری نداشت تا وی را کنار بگذارد و مصلحت را به چیز دیگری می‌داد و به همین علت این پرونده به محکومیت نینجامید. الان او در جریان فتنه محکومیت دارد اما اینکه الان رییس جیهه اصلاحات ایران شده و از نظر استخدام قانونی نیست و کاری سیاسی و جناحی است. اینکه به نفع آنها است یا نیست، حتما خودشان تخصص دارند که به نفع آنها است و نظری در این زمینه ندارم.

لاریجانی نامزد شود این موضوع را بررسی می‌کنیم

دبیرکل حزب موتله اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه شورای وحدت و روحانیت این مجموعه را راه انداختند تا لاریجانی رییس جمهوری شود فقط گمانه زنی است. هدف وحدت کل است و اگر رییسی نیاید بستگی به نظر جمع دارد. شورای نگبان هر فردی را تایید کرد از میان آن بر فرد اصلح و ارجح وحدت می‌کنیم. معلوم نیست که لاریجانی در انتخابات شرکت کند یا خیر و اگر تایید شود جزو احراز صلاحیت‌ها قرار می گیرد. بررسی می کنیم که چه فردی اصلح است. موتلفه هم تاکنون دیداری با رییسی نداشته است. در اسلام مبنای اصلح و ارجح است و مبنای سن نیست.

بادامچیان یادآور شد: در این انتخابات مساله این جناح و آن جناح تمام شده است. انقلاب ما که در محضر امام (ره) شروع کردیم برای این نبود تا این یا آن جناح باشد و برپایه اجرای ارزش‌های الهی و نجات ایران از دست استعمار، غارت ثروت ملی و فقر و بدبختی بود. سال ۱۳۴۱ مرحوم عسگراولادی گفت که انقلاب ما سه مرحله دارد و مرحله اول آن این است تا ایران را اسلامی کنیم. رنج بکشید، زندان بروید و شهید شوید تا انقلاب به ثمر برسد. خداوند کمک کرد و انقلاب به پیروزی رساند. اما بعد از آن چرا امام خمینی، بازرگان را گذاشت. او فردی بود که در پاریس به امام (ره) می‌گفت که شاه باید بماند. او قانون اساسی مشروطه را قبول نداشت و می‌گفت که می‌خواهم نخست وزیر شاه باشم و به عنوان مرجع، من را تایید کنید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی مردمی حرکت کرد. آن روز اگر از بین رجال رای می‌گرفتیم، بازرگان نفر اول بود. خط لیبرالی و تفکر او نشان داد که به درد ممکلت نمی‌خورد و استعفا کرد. مساله دوم مهره بیگانه بنی صدر بود که مردم متوجه شدند و خودش فرار کرد. لیبرالیسم بازرگان و بنی صدر به بن بست رسیده بود.

وی تصریح کرد: در این دوره دیگر گروه چپ میرحسین جواب نمی‌داد و تکنوکرات‌ها آمدند و بتدریج چون گرانی پیش آمدند محبوبیت را میان مردم از دست دادند و جای آن گروهی آمدند که گفتند می‌خواهند اصلاحات کنند و مردم هم به خاتمی رای دادند. نفر بعدی فردی شد که شعارها و ساده زیستی او رای آورد. وی هم بعد از مدت چند سال دچار مشکلات شد. دیگر کسی نه به اصلاح طلب رای می داد و نه به این شعاری‌ها و نه لیبرال‌ها رای می‌داد.

بادامچیان اضافه کرد: در انتخابات آینده یک دولت قوی، اسلامی و یک نمونه حزب موتلفه اسلامی به ملت معرفی می کنیم و اگر ملت رای داد، با این قدرت به صحنه می آییم. در سلامت و پاکی حزب موتلفه هیچ شکی نیست و هر فردی که از شورا انتخاب شود، حزب موتلفه با برنامه و سابقه در خدمت آن فرد قرار می‌گیرد.

دبیر کل حزب موتلفه یادآور شد: انتخابات آینده با مشارکت حداکثری روبرو می‌شود زیرا همه گروه‌ها به صحنه می‌آیند و فعال می‌شوند. اصلاح طلبانی که گفتند ما نمی‌آییم هم می آیند و گفتند چند نامزد داریم. خنده دارتر از همه این است و همه می‌دانند که کسی به اصلاح طلبان رای نمی‌دهد. اگر اصلاح طلبان نیایند به صحنه یک خودکشی است. می گویند ناطق نوری را به جای لاریجانی انتخاب کردیم و ما می‌گوییم که شما در دوم خرداد روبروی ناطق بودید و چه زمانی اصلاح طلب بوده است. وقتی جریانی به این بن بست می‌رسد یعنی به پایان خط رسیده است. می گویند ناطق بیاید مال اصلاح طلبان است و او هم نمی‌آید. شرکت انتخاباتی گسترده است و حضور همه هم فعال است و اگر بتوانیم اعتماد و امید ملت را به نامزد معرفی شده ای ایجاد کنیم که بدانند آن فرد قدرت حل مشکلات را دارد، جیب پرکن ها و نفوذی ها و زد و بندچی‌ها و بخور و ببرها در کابینه وی رای ندارند و زور استکبار به او نمی‌رسد، مشارکت بالا می رود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=105878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰