تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
16

بازگشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به مجلس

  • کد خبر : 106019
  • 23 اسفند 1399 - 11:15
بازگشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به مجلس
شورای نگهبان درباره بودجه سال ۱۴۰۰ هنوز پاسخ رسمی برای مجلس ارسال نکرده و مجلس در اطلاع رسانی عجله کرد و نظرات غیررسمی شورا را اعلام کرد

جمهوریت : سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری جهت اصلاح از سوی شورا به مجلس اعاده شد.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز خود ضمن بیان آخرین وضعیت مصوبات مجلس و دولت و پیشاپیش با تبریک فرا رسیدن سال نو گفت: ان‌شاءالله سال آینده سال موفقیت و سلامتی و بدور کرونا برای مردم جهان باشد.


وی با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایرادات قبلا گفته شده و مغایرت در اصول ۹۹ و ۱۱۵ و ۱۱۰ داشت و برخی از موارد برای اولین بار ذکر شد و با ایرادات شورای نگهبان مواجه شد و جهت اصلاح به مجلس اعاده شد.

وی افزود: شورای نگهبان به لایحه مالیات بر ارزش افزوده ایراداتی داشت که به مجلس عودت داده شد.

کدخدایی درباره بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: هنوز پاسخ رسمی ما برای مجلس ارسال نشده و مجلس در اطلاع رسانی عجله کرد و نظرات غیررسمی ما را اعلام کردند. همچنان ممکن است ایرادات تغییراتی داشته باشد و متعاقبا نظر رسمی ما اعلام می شود. ما از مجلس درخواست داریم جلسات غیررسمی ما را لازم نیست اطلاع رسانی کنند و ما اگر لازم شد اطلاع رسانی خواهیم کرد. همچنان کار شورای نگهبان ادامه دارد.

وی درباره عملکرد شورای نگهبان گفتد: ۶۳ مصوبه از مجلس دریافت کردیم و ۵۰ درصد آن عدم مغایرت داشته و ۵۰ درصد مغایرت داشته است. ۱۲ اساسنامه نیز داشتیم که ۶ تا از اساسنامه ها تایید شده است. همچنین ۱۷۷ نامه از دیوان عدالت اداری داشتیم و ۷۹ نامه مغایرتش با شرع مقدس اعلام و ۳۳ مورد آن خلاف موازین شرعش تایید شد. همچنین ۳۵۰۰ حکم برای اعضای هیات نظارت در استان ها صادر شده است.

وی افزود: هماهنگی با وزارت کشور برای بررسی ها داشته ایم. برای انتخابات با توجه به شرایط کرونایی پیش بینی هایی شده است و چاپ تعرفه ها تعیین و نظارت بر تعرفه ها استمرار دارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰