تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

کاندیداتوری ظریف برای اصلاح‌طلبان بهتر است؟

  • کد خبر : 106021
  • 23 اسفند 1399 - 11:26
کاندیداتوری ظریف برای اصلاح‌طلبان بهتر است؟
افرادی مثل جهانگیری موقعیت، ویژگی ها، مقبولیت و محبوبیت ظریف را ندارند. مردم نسبت به افرادی مثل جهانگیری به دلیل عملکرد دولت، نارضایتی دارند و ممکن است حضور آنها برای مردم دافعه هم داشته باشد.

جمهوریت : دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی معتقد است که ظریف بین اکثریت مردم موقعیت ممتازی دارد و برای خود محبوبیت و مقبولیت ایجاد کرده است.

رسول منتجب نیا در گفت و گو با ایسنا، در تحلیل شرایط محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ظریف بین اکثریت مردم موقعیت ممتازی دارد و برای خود محبوبیت و مقبولیت ایجاد کرده است. وی فردی مودب، با فرهنگ، دیپلمات کارکشته، دلسوز و مورد اعتماد است. تردید ندارم اگر وارد انتخابات شود، شور و هیجان انتخاباتی ایجاد می شود و حد نصاب رای بالا می رود و از این جهت به نفع نظام است.

وی ادامه داد: افرادی مثل جهانگیری موقعیت، ویژگی ها، مقبولیت و محبوبیت ظریف را ندارند. مردم نسبت به افرادی مثل جهانگیری به دلیل عملکرد دولت، نارضایتی دارند و ممکن است حضور آنها برای مردم دافعه هم داشته باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که «در انتخابات به افرادی نیازمندیم که قدرت مدیریت، برنامه و تجربه داشته باشند»، تصریح کرد: ظریف فردی دیپلمات است که می تواند دیپلماسی کشور را به پیش ببرد. ممکن است افراد دیگری تجربه اجرایی بیشتری نسبت به ظریف داشته باشند، اما جاذبه ظریف را ندارند.

وی ادامه داد: توصیه من به اصلاح طلبان این است که ابتدا بجای پرداختن به مصادیق، شاخص ها، معیارها و ویژگی های لازم برای رییس جمهور را استخراج کرده و افراد را براساس این شاخص ها بسنجند، در غیر این صورت معرفی زودهنگام مصادیق موجب تشتت می شود. شرایط کشور ویژه و شرایط اقتصادی پیچیده بوده و مشکلات زیادی وجود دارد و هرکسی نمی تواند از پس مشکلات برآید.

منتجب نیا در پایان گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان سراغ کسانی بروند که توان اداره کشور را داشته باشند. اینکه نظامیان از گزینه نظامی حمایت کنند یا من روحانی از گزینه معمم حمایت کنم، درست نیست، زیرا صنفی گرایی مشکلی را حل نمی کند. گزینه ریاست جمهوری باید دارای برنامه باشد. جریان های سیاسی هم اول سراغ ملاک ها و معیارهای مورد نیاز کشور بروند نه اشخاص.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰