تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
13

محسن هاشمی: در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم/قرارشد در انتخابات ریاست جمهوری گول نخورم

  • کد خبر : 106267
  • 24 اسفند 1399 - 13:46
محسن هاشمی: در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم/قرارشد در انتخابات ریاست جمهوری گول نخورم
در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم و در انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار شد گول نخورم. سال آینده بازنشسته می‌شوم و باید ببینم که من را به کار برمی گردانند یا نه. اگر برگردانند به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنم.

جمهوریت : رییس شورای شهر تهران درخصوص شرکت در انتخابات شورای شهر تهران و ریاست جمهوری گفت: در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم و در انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار شد گول نخورم.

محسن هاشمی در حاشیه دویست و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه هم اندیشی امروز از ساعت ۷:۳۰ و با حضور شهردار تهران آغاز شد و موارد مهمی در این جلسه از جمله آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی در دادسرای نظامی و اقدامات شهرداری برای برگشت طلب شهرداری از شرکت رساتجارت مبین بحث و گفت و گو شد. در ادامه در مورد تعدادی تاکسی که از حدود دو سال پیش از خارج به کشور وارد و قرار بود در یکی از پروژه‌ها به عنوان تاکسی خارجی استفاده شود صحبت شد. با توجه به اینکه پروژه هنوز اجرائی نشده تکلیف تاکسی‌ها روشن نیست و جزو سوالاتی بود که از شهردار تهران پرسیده شد.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه علنی صحن شورا برگزار شد گفت: اساسنامه سازمان‌های شهرداری در ادامه مطرح شد. در شهرداری ۴۳ شرکت و سازمان داریم واساسنامه تعدادی از این شرکت‌ها به تصویب شورای شهر نرسیده است و سازمان‌ها و شرکت‌ها غیرقانونی هستند که نمی‌توانند با این وضعیت به فعالیت ادامه دهند. برای حل این مشکل اساسنامه تیپ باید برای همه سازمان‌ها و شرکت‌ها تهیه و بتوانند موضوعات خود را در آن مطرح کنند و بدین گونه قانونی شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه در بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری برخی سازمان‌ها را ادغام کرد و تغییر ساختار درنظر گرفته بود که هم مورد مخالفت شهرداری و هم بعضی از اعضا قرار گرفت و به برگشت لایحه به کمیسیون رای داده شد. در ادامه افزایش سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی را مصوب کردیم تا با توجه به افزایش قیمت‌ها در خرید اتوبوس دچار مشکل نشوند. در ادامه آخرین گزارش مالی خزانه دار شورا تا پایان بهمن ۹۹ قرائت شد که نشان می‌داد شهرداری توانست ۶۵ درصد درآمد مصوب را جذب کند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری قول داده است تحقق بودجه را تا پایان سال به ۸۰ درصد برساند، افزود: در حدود ۸ درصد از این بودجه غیرنقدی بوده است و همچنان تحقق بودجه غیرنقدی در شهرداری پابرجا است.

وی درخصوص دوبرابر شدن بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری و احتمال ایجاد مشکل برای شهرداری تهران در تحقق بودجه گفت: بودجه دوبرابر نشده است و در حدود ۲۷ درصد افزایش بودجه داشتیم و به دلیل تبصره‌ها که از امسال در بودجه ذکر می‌شود رقم بودجه این حد افزایش داشته است. بودجه سال ۹۹ را انبساطی بسته بودیم و نسبت به سال گذشته افزایش ۴هزار میلیاردی تحقق بودجه را شاهد بودیم.

وی افزود: اما با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات موجود تحقق درآمدها بد نبوده است از طرفی درآمدهای پایدار نیز در حدود ۳۰ درصد بوده است که بد نبود و برخی معتقدند درآمد پایدار شهرداری بیشتر است و باید فروش تراکم مازداد نیز در گروه درآمدهای پایدار قرار گیرد. در مجموع می‌توان گفت که شهرداری خوب عمل کرده است و با توجه به شرایط کرونایی و رکود اقتصادی و افزایش هزینه‌ها توانسته شهر را مدیریت کند و خلاف قانون هم عمل نکرده و شهرفروشی نیز نکرده است که اقدام مثبتی است هرچند که ما مگاپروژه نداشتیم که بتوانیم با آن تبلیغات آنچنانی داشته باشیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شرکت می‌کنید یا خیر؟ گفت: در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم و در انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار شد گول نخورم. سال آینده بازنشسته می‌شوم و باید ببینم که من را به کار برمی گردانند یا نه. اگر برگردانند به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنم.

وی درباره آخرین جزییات پرونده شهرداران بازداشتی نیزگفت: این موضوع رسیدگی و دو شهردار بازپرسی شدند و شهردارها با وثیقه آزاد شدند اما چون هنوز متهم هستند بهتر است درباره آن‌ها صحبت نشود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰