تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

آیا وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم؟

  • کد خبر : 106269
  • 24 اسفند 1399 - 13:52
آیا وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم؟
سال گذشته این موقع همه از دستکش استفاده می‌کردند و حتی سبزی و نان را هم ضدعفونی می‌کردند و در حال حاضر انجام چنین اقداماتی لازم نیست و نیازی نیست هر روز خانه خود را ضدعفونی کنید.

جمهوریت : در ابتدای شیوع ویروس کرونا تصور می‌شد، این ویروس بیشتر روی سطوح یافت می‌شود و آئروسل یا هواپخش نیست و به همین دلیل بیشتر به استفاده از دستکش و ضدعفونی کردن سطوح و حتی مواد غذایی نظیر میوه و سبزیجات توصیه می‌شد، اما با گذشت چند ماه بعد از شیوع این بیماری این نتیجه به دست آمد که استفاده از ماسک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لزومی ندارد از دستکش استفاده شود.

حالا بعد از گذشت یکسال از شیوع این بیماری همه چیز ۱۸۰ درجه تغییر کرده و پزشکان به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا نه تنها هواپخش است بلکه روی سطوح نیست و لزومی هم ندارد که از مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری از این بیماری استفاه کرد، البته از آنجایی که این بیماری همچنان تصاویر جدیدی را از خود نشان می‌دهد، بهتراست همچنان سطوح را ضدعفونی کنیم، اما دیگر لازم نیست به همان دقتی که در گذشته این اقدام را انجام می‌دادیم، این کار را کنیم.

البته از آنجایی که گفته شده کرونا دیگر از طریق سطوح منتقل نمی‌شود، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که دیگر لازم نیست دست‌های خود را بشویند و در حالی که چنین چیزی درست نیست و هنوز هم شستن دست‌ها یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از کرونا محسوب می‌شود.

مسعود مردانی در این خصوص توضیح داد: همچنان حتما باید دست‌های خود را بشویید چرا که شست‌وشوی دست‌ها جزء اساسی کنترل همه عفونت‌ها است و اگر کسی دست‌های خود را به طور مرتب نشوید، به احتمال زیاد به کرونا مبتلا می‌شود.

عضو کمیته علمی کرونا در پاسخ به این سوال که پس چه چیزی در مورد کرونا تغییر کرده و انجام چه کار‌هایی دیگر ضرورت ندارد؟، گفت: سال گذشته این موقع همه از دستکش استفاده می‌کردند و حتی سبزی و نان را هم ضدعفونی می‌کردند و در حال حاضر انجام چنین اقداماتی لازم نیست و نیازی نیست هر روز خانه خود را ضدعفونی کنید.

آیا وارد موج چهارم کرونا شده ایم؟

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون وارد موج چهارم کرونا شده ایم؟، اظهار کرد: خیر، هنوز وارد موج چهارم کرونا نشده ایم، اما هر لحظه ممکن است وارد پیک چهارم این بیماری شویم و به همین دلیل باید حواسمان را بسیار جمع کنیم که خدایی نکرده این بیماری دوباره شیوع بیش از حد پیدا نکند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰