تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
17

خاتمی ، حسن خمینی و ظریف کاندیدا می شوند؟

  • کد خبر : 106300
  • 25 اسفند 1399 - 11:17
خاتمی ، حسن خمینی و ظریف کاندیدا می شوند؟
در فاصله کوتاه تا ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان کماکان سردرگم هستند و هر روز صدایی از این جریان سیاسی شنیده می شود

جمهوریت : «مصطفی کواکبیان»، نماینده سابق مجلس و دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: * (در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کاندیداهایی متعددی برای حضور در انتخابات مطرح هستند، آیا احتمال حضور ظریف در انتخابات وجود دارد؟): ما این موضوع را در دفتر سیاسی خود بحث کرده ایم. شخصیت‌هایی مثل سید محمد خاتمی و مثل سید حسن خمینی و ظریف خیلی در چهارچوب احزاب نمی‌گنجند البته این خود محل اشکال است. آقای خاتمی بنیاد باران را دارد ولی باید حزبی قوی راه می‌انداخت و همه این سی و چند حزب را تجمیع می‌کرد. ظریف هم به همین صورت است. این شخصیت‌ها حزبی نیستند و اگر بیایند احزاب به این مسائل توجه خواهند داشت. من مطمئنم که سید محمد خاتمی نمی‌آید و تا حدود زیادی فکر می‌کنم آقای سید حسن آقا هم نمی‌آیند و آقای ظریف هم به همین صورت است.

* من چند بار از ایشان پرسیده‌ام و ایشان گفتند نمی‌آیند و اخیرا مصاحبه‌ای داشتند و گفتند، که من قبلا گفته‌ام نمی‌آیم و همچنان سر جایش است. اتفاقا یکی از کارهای دوستان اصولگرا این است که چوب لای چرخ دیپلماسی بگذارند و کاری بکنند مثل نمونه آخر که شورای عالی امنیت ملی و دولت و همه تصمیم گرفتند که بروند و با آژانس بین‌المللی اتمی تفاهم کنند و حتی فیلم دوربین‌هارا تا سه ماه به آنها تحویل ندهند و خود آقای قالیباف در جلسه شورای عالی امنیت ملی بود ولی بعد صبح در مجلس انگار نه انگار که تشکیلاتی به نام شورای عالی امنیت ملی داریم و افراد مهم نظام آنجا هستند و مصوبات شورای عالی امنیت ملی به تایید رهبری هم می‌رسد!

* این اصل ۱۷۶ قانون اساسی است. ولی به یکباره ۲۲۱ نفر یعنی ۹۲ درصد مجلس گفتند این تفاهم باطل است و این باید هیچی شود و ضمنا رئیس‌جمهور و آنانی که این تفاهم را کرده‌اند باید به دستگاه قضا ارجاع داده شوند! رهبری گفتند نباید دو صدا از کشور برخاسته شود!

* این کارها یعنی عرصه دیپلماسی را قفل کردن و چوب لای چرخ وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی گذاشتن و این کارها وجود دارد. با این کارها به ظریف می‌گویند تو نباید بیایی! آقای ظریف هم دغدغه‌هایی دارند و وقتی این دغدغه‌ها قابل رفع نیست می‌گویند برای چه بیایم؟! خود ماها هم همینطور هستیم یکی از بزرگترین دغدغه‌های من حضور ملت است. بالای ۶۰ درصد مردم در انتخابات ۹۸ غیبت داشتند اگر همان‌ها نیایند آمدن ما هم فایده‌ای ندارد!

* (فکر می‌کنید آمدن ظریف می‌تواند باعث شود مردم در انتخابات شرکت کنند؟): این دو جانبه است و هم مردم می‌توانند با شرکت خود باعث شوند امسال ماها و دکتر ظریف وارد عرصه شویم و هم شخصیتی چون آقای ظریف می‌تواند، موجب حضور مردم شود. ولی من تا به حال چنین چیزی را استنباط نکرده‌ام و متوجه نشده‌ام که یخ مردم باز شده و منتظر ۲۸ خرداد هستند که پای صندوق‌ها بروند. تیپ‌هایی که تکلیفی رای می‌دهند و به خاطر حفظ نظام و دستور رهبری می‌آیند شرکت خواهند کرد ولی یک سری با ملاحظاتی شرکت می‌کنند. ۳۰ درصدی هست که اگر ببینند که فردی را دارند به او رای می‌دهند و اگر نه نمی‌آیند.

* از میزان ۴۵ درصد به بالا شانس ما اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود و آن هم باید به ۶۰ تا ۶۵ درصد برسد. ماها به نسبت احزابمان ۲۰ تا ۲۵ درصد رای داریم اما وقتی از ۶۵ درصد به بالا شرکت کردند به صفت احزاب ما نیست و به صفت موجی است که در جامعه به راه افتاده و قشر خاکستری جامعه هستند. آنها وقتی وارد انتخابات می‌شوند به اصولگرایان رای نمی‌دهند و رای آنها به سبد اصلاح‌طلبان واریز می‌شود از این جهت امروز چیزی معلوم نیست.
عمل اسلیو معده، هزینه و مراقبت بعد از عمل

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰