تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

سهم زنان از نامزدی در شورا‌های شهر ۱۴۰۰

  • کد خبر : 106553
  • 26 اسفند 1399 - 11:24
سهم زنان از نامزدی در شورا‌های شهر ۱۴۰۰
۱۹ درصد داوطلبان شورا در سراسر کشور تا پایان روز ششم ثبت‌نام انتخابات شوراها، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ثبت‌نام کردند که ۵۴ درصد ثبت‌نام‌ها تا پایان روز ششم مهلت قانونی ثبت‌نام نیز متعلق به افرادی است که مراجعه حضوری به فرمانداری ها داشته اند.

>جمهوریت : آخرین روز ثبت نام داوطلبان ششمین دوره شورای شهر تهران، امروز سه شنبه ۲۶ اسفند در مصلی تهران از ساعت ۸ صبح آغاز شد.

ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح چهارشنبه (۲۰ اسفند) در سراسر کشور آغاز شده و تنها تا ساعت ۱۸ امروز ۲۶ اسفند به مدت هفت روز ادامه دارد.

فراهم شدن امکان ثبت نام غیرحضوری به علت شرایط کرونا ، ستاد انتخابات شورای شهر تهران را امسال نسبت به دوره گذشته خلوت کرده است و خبری از ازدحام داوطلبان مدرک به دست نیست، البته روز گذشته در ششمین روز ثبت نام نسبت به روزهای گذشته افراد بیشتری برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کردند و پیش بینی می شود امروز در آخرین روز ثبت نام داوطلبان، مراجعات بیشتری به فرمانداری تهران وجود داشته باشد.

در روزهای گذشته مواردی همچون توصیه به داوطلبان این انتخابات برای ثبت نام غیرحضوری و همراه داشتن خودکار هنگام مراجعه برای ثبت نام حضوری با توجه به وجود شرایط کرونایی در کشور بارها مورد تاکید مسئولان انتخابات قرار گرفته است.

شکراله حسن بیگی، رییس ستاد انتخابات استان تهران روز گذشته در تشریح ثبت نامی‌های ششمین دوره شوراهای شهر استان تهران گفت: در روز گذشته ٩٨۴ نفر موفق به نهایی کردن ثبت نام خود در استان تهران شدند. به این ترتیب تا ساعت ١٨ و ۱۵ دقیقه دوشنبه ثبت نام ٣٠١٠ نفر نهایی شده است. ٧٧۶ پرونده در فرمانداری ها در حال بررسی است که به فرمانداران توصیه می‌کنیم حتما تا فردا تا ساعت ٢۴ در فرمانداری ها همراه عوامل باشند تا کار بررسی این پرونده ها را به سرانجام برسانند.

وی افزود: در حوزه ترکیب جنسیتی ٨۵ درصد ثبت نامی ها آقایان و ١۵ درصد خانم‌ها هستند. ازجهت نحوه ثبت نام در استان تهران نیز ۵۵ درصد حضوری با مراجعه به فرمانداری ها، ١٠ درصد در دفاتر پیشخوان دولت، ١٨ درصد به وسیله موبایل و ١٨ درصد به وسیله رایانه ثبت نام کرده اند.

بنابر این گزارش همچنین طبق گزارش تجمیعی ثبت‌نام انتخابات شوراهای سراسر کشور از آغاز ثبت‌نام چهارشنبه ۲۰ اسفند تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه، ۲۵ اسفند ثبت نام ۲۵۵۸۵ نفر برای انتخابات شوراهای شهر، نهایی شد.

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: ۲۷ درصد افرادی که از آغاز تا ساعت ۱۸ ششمین روز از مهلت قانونی، ثبت‌نام کردند، از روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه ( ۱۳ درصد) و رایانه شخصی( ۱۴ درصد) برای ثبت‌نام استفاده کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ۱۹ درصد داوطلبان شورا در سراسر کشور تا پایان روز ششم ثبت‌نام انتخابات شوراها، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ثبت‌نام کردند ک ۵۴ درصد ثبت‌نام‌ها تا پایان روز ششم مهلت قانونی ثبت‌نام نیز متعلق به افرادی است که مراجعه حضوری به فرمانداری ها داشته اند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰