تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند؟

  • کد خبر : 106786
  • 01 فروردین 1400 - 19:27
سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند؟
سرکه سیب حاوی اسید استیک است. فردی که به طور مکرر سرکه سیب بنوشد، ممکن است فرسایش مینای دندان‌های خود را تجربه کند.

جمهوریت :
سرکه سیب با تخمیر سیب تهیه می‌شود. همانند بیشتر انواع سرکه، سرکه سیب حاوی ۴ تا ۷ درصد اسید استیک است. سرکه سیب یک چاشنی محبوب در جهان است.

به گزارش عصر ایران به نقل از مدیکال نیوز تودی نوشت: اخیرا برخی افراد علاقه ویژه‌ای به سرکه سیب به عنوان محصولی یافته‌اند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

برخی افراد بر این باورند که نوشیدن سرکه سیب هنگام صبح به کاهش وزن کمک می‌کند. این ایده طی سال‌های اخیر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. اما به رغم فواید مختلفی که درباره استفاده از سرکه سیب گزارش شده است، شواهدی که از این ادعاها پشتیبانی می‌کنند بیشتر حکایتی هستند.

برخی شواهد نشان می‌دهد که نوشیدن سرکه سیب ممکن است به کاهش وزن کمک کند. با این وجود، تایید این ارتباط به انجام پژوهش‌های بیشتر نیاز دارد. به عنوان مثال، مطالعه‌ای با حضور سوژه‌های حیوانی در سال ۲۰۱۴ نشان داد موش‌هایی که اسید استیک دریافت کرده بودند، به افزایش کمتر چربی بدن تمایل داشتند. مطالعه‌ای دیگر با حضور سوژه‌های حیوانی نتایجی مشابه را نشان داد. اما باید به این نکته توجه داشت که سرکه سیب ممکن است موجب نتایجی مشابه در انسان‌ها نشود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن در افراد چاق کمک کند. با این وجود، پژوهشگران به شواهد بیشتری برای پشتیبانی کامل از این ادعا نیاز دارند زیرا این مطالعه در مقیاسی کوچک انجام شده بود. مطالعه‌ای دیگر در سال ۲۰۱۴ آثار مصرف سرکه بر قند خون، انسولین و احساس سیری در افراد را بررسی کرد. پژوهشگران دریافتند که مصرف سرکه ممکن است سطوح قند خون و انسولین افراد را کاهش دهد، در شرایطی که احساس سیری را افزایش می‌دهد.

برخی شواهد نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است به روش‌های دیگر برای سلامت انسان مفید باشد. با این وجود، دانشمندان به طور کامل با تاثیرات سرکه سیب در سلامت انسان آشنا نیستند.

به عنوان مثال، مطالعات با حضور سوژه‌های حیوانی نشان داده است که سرکه سیب استرس اکسیداتیو را در موش‌ها کاهش می‌دهد. با این وجود، پژوهشگران آثاری مشابه را در انسان‌ها مشاهده نکرده‌اند.

استرس اکسیداتیو زمانی رخ می‌دهد که رادیکال‌های آزاد با سلول‌های بدن تعامل دارند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی حامل اکسیژن هستند و تعداد الکترون‌های نابرابر دارند که آنها را بسیار واکنشی می‌سازد. زمانی که میزان رادیکال‌های آزاد در بدن فردی بیش از حد زیاد باشد، تغییراتی در سلول‌ها رخ می‌دهند. اگر این شرایط پایدار باشد، ممکن است به شرایطی جدی از جمله موارد زیر منجر شود:

– سرطان

– بیماری‌های انحطاط عصبی

– التهاب

– بیماری قلبی

برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند فشار خون را در موش‌ها کاهش دهد اما بار دیگر دانشمندان آثاری مشابه را در انسان‌ها مشاهده نکرده‌اند.

مطالعه‌ای قدیمی در سال ۲۰۰۷ نشان داد که سرکه سیب ممکن است به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند. در افرادی با دیابت کنترل‌شده، مصرف سرکه سیب هنگام خواب به تنظیم سطوح قند خون هنگام بیدار شدن از خواب کمک کرد. مطالعه‌ای دیگر نشان داد که سرکه سیب ممکن است دارای خواص ضد میکروبی باشد. به گفته نویسندگان این مطالعه، سرکه سیب به اندازه یک عامل سدیم هیپوکلریت در برابر دو گونه میکروب موثر بوده است. دندانپزشکان اغلب از سدیم هیپوکلریت برای کمک به درمان عفونت‌های دندان استفاده می‌کنند.

شواهد علمی مبنی بر اینکه مصرف سرکه سیب در زمان‌های خاصی از روز دارای اثر خاصی است، وجود ندارد.

نوشیدن سرکه سیب به تنهایی ممکن است با برخی عوارض جانبی ناخواسته همراه باشد. به عنوان مثال، مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد نوشیدن سرکه سیب به احساس حالت تهوع در بیشتر شرکت‌کنندگان منجر شده است. به گفته نویسندگان مطالعه، این ممکن است توضیح دهد که چرا سرکه سیب می‌تواند اشتهای افراد را کاهش دهد. با این وجود، پژوهشگران سرکه سیب را به عنوان یک سرکوب‌کننده اشتها توصیه نکردند. افزون بر این، سرکه سیب حاوی اسید استیک است. فردی که به طور مکرر سرکه سیب بنوشد، ممکن است فرسایش مینای دندان‌های خود را تجربه کند. همچنین برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به فرسودگی دندان منجر می‌شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰