تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

وزارت بهداشت : ویروس جهش‌یافته انگلیسی در همه جا پخش شده

  • کد خبر : 106883
  • 04 فروردین 1400 - 22:51
وزارت بهداشت : ویروس جهش‌یافته انگلیسی در همه جا پخش شده
بر اساس ردیابی بیماران کرونا طی روز ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ تعداد ۶۲۴۴ نفر بیمار نقض قرنطینه داشته اند

جمهوریت : دکتر رئیسی با اشاره به نقض قرنطینه ۶۲۴۴نفر در سراسر کشور، هشدار داد: مسافرت نروید، ویروس جهش‌یافته در همه استان‌ها پخش شده است!


دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در کمتر از یک هفته گذشته به خاطر گردش ویروس جهش یافته، رنگ بندی شهرها تغییر کرده و ویروس جهش یافته اکنون در تمام استان‌های کشور وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: پیش بینی ما این است که اگر مسافرت ها همچنان ادامه داشته باشد و توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود، خیز جدید بیماری در اواخر فروردین شروع شود.

رئیسی افزود: نکته مهم اما وجود برخی بیماران کرونا مثبتی است که نه تنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بلکه با نقض قرنطینه کرونایی، ترددهای متعدد را تجربه کردند. وی تاکید کرد: این افراد علی رغم اینکه به بیماری خود واقف هستند، بعضا هزار کیلومتر در کشور جابجا شده اند.

او تصریح کرد: این رفتار، نقض آشکار حقوق مردم است چرا که فرد خودش می داند که بیمار و ناقل کرونا است، اما به مسافرت رفته آن هم بیشتر به شهرهای آبی و زرد که تردد در آنها مجاز بوده و همین امر قطعا به آلودگی این شهرها و سرایت بیشتر ویروس منجر می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آمار افرادی که نقض قرنطینه کرده‌اند، به جزئیات آماری این افراد تا سوم فروردین ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ۷ نفر از مردم کشور بیش از هزار کیلومتر و ۳۲ نفر نیز بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر تردد داشته‌اند!

رئیسی افزود: این افراد قطعا برای برخوردهای قانونی، به دستگاه های ذیربط معرفی خواهند شد و اقدامات لازم برای توقف این افراد انجام خواهد شد. اما درخواست اول من از همه مردم، این است که سفر نروند و از افراد مبتلا هم درخواست داریم هم خودشان و هم خانواده آنها، به هیچوجه تردد و نقض قرنطینه کرونایی نداشته باشند.

به گفته دکتر رئیسی بر اساس ردیابی بیماران کرونا طی روز ۱۴۰۰/۰۱/۰۳ تعداد ۶۲۴۴ نفر بیمار به شرح ذیل نقض قرنطینه داشته اند:

۷ نفر: بالای ۱۰۰۰ کیلومتر

۳۲ نفر: بالای ۵۰۰ کیلومتر

۶۰۵ نفر: بالای ۱۰۰ کیلومتر

۵۷۹ نفر: بالای ۵۰ کیلومتر

۱۳۴۴ نفر: بالای ۲۰ کیلومتر

۳۶۷۷ نفر: تا ۲۰ کیلومتر

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=106883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰