تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
15

قیمت واکسن کرونا وارداتی چقدر است؟

  • کد خبر : 107132
  • 08 فروردین 1400 - 11:55
قیمت واکسن کرونا وارداتی چقدر است؟
هر واکسن کرونا با هر قیمت وارد شود، توسط وزارت بهداشت خریداری می‌شود و برای مردم رایگان است.

جمهوریت : بعد از آزاد شدن واردات واکسن کرونا توسط شرکتهای خصوصی حالا این سوال مطرح می شود که قیمت این واکسن با قیمت روز دلار و یورو چقدر تمام می شود؟

چند روز پیش سید حیدر محمدی مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با ارسال نامه ای به شرکتهای خصوصی وارد کننده دارو فرخوان داد برای تامین واکسن کرونا اعلام آمادگی کنند.

همین موضوع واردات واکسن از طریق شرکتهای خصوصی، شائبه هایی درباره قیمت بالای این واکسن به وجود آورد. اینکه وقتی قیمت تمام شده این واکسنها بالای ۲۰ تا ۳۰ دلار است بعد از ورود به ایران با چه قیمتهایی به متقاضیان فروخته می شود؟

حتی بعضی از سایتها و کانالهای خبری از قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی واکسنهای کرونای وارداتی خبر دادند و اعلام کردند یک خانواده چهار نفره باید ۲ میلیون تومان برای تزریق واکسن کرونا هزینه کند.

واکسن کرونا رایگان است

اما مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو این شایعات را بی اساس می داند و معتقد است این واکسن رایگان است مردم ایران نباید هیچ پولی برای تزریق واکسن هزینه کنند.

طبق گفته مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون رایگان مردم علیه کرونا است، او در این باره می گوید: تمام واکسن‌های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری و به صورت رایگان به مردم تزریق می شود.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت هم در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد، هر واکسن کرونا با هر قیمت وارد شود، توسط وزارت بهداشت خریداری می‌شود و برای مردم رایگان است.

به گفته جهانپور واردات واکسن کرونا از هر مسیر و با هر ارزی که باشد در نهایت توسط وزارت بهداشت در اختیار مردم قرار می گیرد و مردم برای تزریق آن نباید پولی بپردازند و واکسن کرونا مطالق اولویتها در شبکه های بهداشت توزیع می شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=107132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰