تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
17

تشریح برنامه های شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰

  • کد خبر : 107170
  • 08 فروردین 1400 - 12:59
تشریح برنامه های شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰
سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه رسیدن به نامزد واحد از راهکارهای رسیدن به وحدت برای دو تشکل شورای ائتلاف و شورای وحدت است، خاطرنشان کرد: در نگاه شورای وحدت همکاری با شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو مدنظر است ولی در عین حال پیشرفتی به نسبت قبل در این حوزه صورت نگرفته است.

جمهوریت : سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه ‌آماده همکاری با شورای ائتلاف هستیم، گفت: در نگاه شورای وحدت همکاری با شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو مدنظر است ولی در عین حال پیشرفتی به نسبت قبل در این حوزه صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا، “منوچهر متکی” روز یکشنبه در نشست خبری با تشریح برنامه های شورای وحدت اصولگرایان اظهار کرد: همانطور که در بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب تاکید شد، سال ۱۴۰۰ سالی است که اتفاقات مهمی مانند انتخابات در آن واقع شده است و برگزاری یک انتخابات بانشاط، پرشور خواسته عمومی و تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب خیلی صریح و آشکار بر انتخاب درست تاکید کردند که فهم ما از این کلام این است که صرف حضور در انتخابات که انجام تکلیف است، کفایت نمی‌کند بلکه با یک انتخاب درست می توانیم به مسیر درستی برای حل مسائل و مشکلات رای بدهیم. بنابراین انتخابات ۱۴۰۰ باید انتخابی درست و باشکوه باشد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اضافه کرد: ما بر اساس چارچوب فکریمان و مجموعه فکری که از آن حمایت می‌کنیم،‌معتقدیم که رئیس جمهور آتی باید ویژگی‌ها و مشخصاتی را که مورد انتظار و مطالبه مردم و جزو مطالبات رهبری که خیلی دقیق و عملیاتی است را داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم علم وآگاهی نامزدهای انتخابات بر سختی و میزان مسئولیتی که بر عهده می‌گیرند، گفت: بر شمردن این ویژگی‌ها از انقلابی و مردمی بودن تا توانمندی و کارآمد بودن و دیگر ویژگی‌هایی که بیان شده، خواست و زبان حال عموم مردم است باید به آن توجه شود.

ثبت نام اولیه ۳۰۰ نفر در انتخابات شوراها

متکی با تشریح فرایند ثبت نام نازمدهای تشکل متبوع خود در انتخابات شوراهای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات ما امروز از خارج است و بخشی از نوع مدیریت است که باید در این زمینه‌ها تحولات جدی ایجاد شود . به همین دلیل شورای وحدت در دو عرصه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با جدیت وارد شده و پیگیری‌های لازم را دارد و قریب به ۳۰۰ نفر در روندی که در این شورا تعریف شده بود برای شورای شهر تهران ثبت نام کردند.این افراد با توجه به مشارکت‌ تشکل‌های مختلف عضو شورا هستند و ضلع بعدی اقشار ‌و ‌ضلع بعدی خود جامعه روحانیت هستند که ثبت نام کردند و به عنوان نامزد معرفی شدند.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان تاکید کرد: هیئتی برای داوری و رسیدگی به این نامزدها تشکیل شد که اعضای این شورا متشکل از سه ضلع تشکیل دهنده شورای وحدت یعنی احزاب، اقشار و جامعه روحانیت می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که ثبت نام کردند در بررسی‌های ابتدایی به ۱۰۴ نفر کاهش پیدا کرده و هم اکنون شورای داوری و هیئت اجرایی انتخابات شوراها در حال بررسی است که این لیست ۱۰۴ نفره را به عدد ۶۳ نفر برساند که سه برابر کرسی‌های شورای شهر تهران خواهد بود.

به گفته متکی با رسیدن نامزدها به این تعداد مرحله بعدی انتخاب ۴۲ نفر و در نهایت به ۲۱ نفر است که بر اساس شاخص‌هایی نظیر تدین انقلابی بودن و تخصص تعریف شده و نیز بر اساس نیازهای شورای شهر تهران انتخاب و معرفی خواهند شد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته ۱۹ کمیته در شورای وحدت تشکیل شده که این کمیته‌ها اقشاری و موضوعی هستند که یک هسته مرکز ۲۱ نفره دارند و یک مجموعه چند ۱۰۰ نفره مرتبط با برنامه‌های این کمیته‌ها می‌شوند و در ماه اسفند ۵ همایش با حضور اقشار مختلف برگزار شد و ادامه را همایش ها در نیمه دوم فروردین و نیمه دوم اردیبهشت برگزار خواهیم کرد که اولین همایش در ۱۶ فروردین خواهد بود.

تشکیل شوراهای وحدت در ۲۸ استان کشور/ نشست شورای وحدت به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود

وی گفت: ما در ۲۸ استان کشور شورای وحدت را تشکیل دادیم که مرکب از ۱۴ نفر از نمایندگان احزاب، اقشار و جامعه روحانیت شکل گرفته و در هر مرکز استان هیئت اجرایی ۲۵ نفره ای را ایجاد می کند که مامور تشکیل کمیته‌های متناظر هست. الان تقریبا بین ۱۵ تا ۱۹ کمیته‌ تشکیل شده و استان‌ها نیز می‌توانند همین کمیته‌ها را در مراکز استان تشکیل دهند.

متکی با بیان اینکه در تک تک شهرها، بخش‌ها و استان‌ها شورای اجرایی داریم که تعدادشان ۲۵نفر است و می‌توانند کمیته های متناظر را تشکیل دهند، گفت: با چنین تقسیم بندی جمعیت ۲۰۰ هزار نفره‌ای را از اعضای تشکیلاتی شورای وحدت در سامانه شورای وحدت کشور خواهیم داشت که هر یک شناسه‌ای در فضای مجازی خواهند داشت. بنابراین به لحاظ ارتباطات مجازی نیز کار ارزشمندی صورت گرفته است.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اشاره کرد: نشست سراسری شورای وحدت در فروردین ماه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود به طوری که نمایندگانی از استان‌ها به تهران می‌آیند و دیگر اعضا به شکل وبینار در نشست حاضر می‌شوند.

متکی با تاکید بر اینکه شورای وحدت مسئولیت بخشی از حضور پرشور مردم در انتخابات را ایفا خواهد کرد، گفت: با توجه به اقدامات مثبتی که در سال‌های گذشته در قوه قضاییه صورت گرفته و با توجه به فعالیت‌های مثبتی که مجلس یازدهم در یک سال گذشته داشته می توانیم این امیدواری را داشته باشیم به چشم انداز و افق روشنی که مقام معظم رهبری در نظر گرفته اند، دست پیدا کنیم.

شورای ائتلاف مثل بیمارستان صحرایی است

وی در پاسخ به سوالی درمورد تعامل شورای وحدت با سایر ساختارهای انتخاباتی یادآور شد: ما برای انتخابات این آمادگی را داریم که بتوانیم هماهنگی را با شورای ائتلاف ایجاد کنیم.

متکی یادآورشد: مجموعه شورای ائتلاف مانند یک مجموعه بیمارستان صحرایی است و در انتخابات ها وارد می شود و فعالیت‌های خود را دارد ولی شورای وحدت قصد دارد که به شکل ساختارمند و بلندمدت فعالیت کند.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه رسیدن به نامزد واحد از راهکارهای رسیدن به وحدت برای دو تشکل شورای ائتلاف و شورای وحدت است، خاطرنشان کرد: در نگاه شورای وحدت همکاری با شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو مدنظر است ولی در عین حال پیشرفتی به نسبت قبل در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: برخی نامزدها از ظرفیتی برخوردارند که اگر وارد عرصه شوند عملا این وحدت را بوجود می‌آورند و اگر هم ستادهای مشترک تشکیل ندادند برای یک نامزد واحد فعالیت می‌کنند.

متکی همچنین درخصوص خبر جایگزینی یک خانم به جای مرحومه فاطمه رهبر در انتخابات میان دوره ای مجلس گفت: این تصمیم شورای وحدت است که جایگزین مرحومه خانم رهبر یک خانم باشد اما درباره مصداق هنوز در شورای وحدت بحثی شروع نشده و به محض نهایی شدن اعلام خواهد شد.

به دنبال لیست واحد در انتخابات شورای شهر هستیم

وی با تاکید بر اینکه از وحدت جبهه‌ای برای انتخابات پیش رو حمایت می‌کنیم، بیان داشت: توصیه و ترجیح ما وحدت گروه‌های مختلف اصولگرایی یا حضور نامزدی است می‌تواند زمینه وحدت را ایجاد کند و یا شرایط میدانی می‌تواند عاملیت این وحدت را میسر کند.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره انتخابات شورای شهر هم با بیان اینکه دو مجموعه در حال نهایی کردن لیست‌های خود هستند، تاکید کرد: مراد ما از وحدت در انتخابات هم انتخابات ریاست جمهوری و هم شورای شهر است و اگر اراده عملی برای وحدت بوجود بیاید مذاکرات برای رسیدن لیست واحد می‌تواند شکل بگیرد.

سخنگوی ‌شورای وحدت تاکید کرد: ممکن است برای انتخابات شورای شهر یک لیست واحد داشته باشیم که این مهم بستگی به اراده عملی طرفین دارد دارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=107170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰