تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7

گزینه‌های جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 107383
  • 11 فروردین 1400 - 11:15
گزینه‌های جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری
جبهه اصلاحات ایران جلسات متعددی را برگزار می کند و شرایط نامزدهای اصلاح طلبان را به مرور تهیه می کنیم و نهایتا نامزد نهایی اصلاح طلبان معرفی می‌شود و به نظر می‌رسد شاهد شرایط دوقطبی در انتخابات خواهیم بود.

جمهوریت : دبیر کل حزب آزادی گفت: گمانه زنی‌هایی بین اصلاح طلبان مطرح است اما هنوز نظر قطعی نسبت هیچکدام از این نامزدها نداریم و وارد بحث گزینه ها و مصادیق انتخابات نشده‌ایم.


“مجید محتشمی” در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: واقعیت این است که فشارهای گسترده آمریکا، آثار گرانی و افزایش قیمت کالا و خدمات باعث کاهش سرمایه اجتماعی در کشور شده که آثار آن را در انتخابات اسفند ماه ۹۸ شاهد بودیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: قبل از دوم خرداد ۱۳۷۶ هم اظهارات و فضایی وجود داشت اما از فروردین تا اردیبهشت، شاهد بودیم آن سال که بیش از۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم تا اتفاق مطلوبی در عرصه روابط بین الملل در ارتباط با ایران رخ داده و گشایش‌هایی در عرصه اقتصادی کشور شاهد باشیم، تنگناهای موجود کنار زده شود و شاهد داغ شدن تنور انتخابات در خرداد ۱۴۰۰ باشیم.

محتشمی با بیان اینکه احیای برجام منجر به گشایش در فضای بین المللی و شرایط اقتصادی و به تبع آن افزایش امید مردم می‌شود،‌ گفت: دولت در این زمینه تلاش می‌کند و صحبت‌های رییس جمهوری نشان از آمادگی دولت برای احیای برجام دارد با این حال دست‌هایی تلاش می کنند تا این شرایط را به‌هم بزنند و گرد و غباری ایجاد شود تا آمریکایی در این موضع برجام و شرایط جدید حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به برخی تلاش‌ها برای ناکام کردن اقدامات دولت در این زمینه گفت: بخش‌هایی از جریان اصولگرایی در کشور نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و شاید به دنبال این هستند تا در دوران ریاست جمهوری سیزدهم خودشان این موضوع را حل و فصل کنند.

دبیر کل حزب آزادی با یادآوری سرمایه اجتماعی و بدنه رای جریان اصولگرایی را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۱درصد و در انتخابات مجلس و شوراها ۱۰ تا ۱۵ درصد عنوان کرد و افزود: شاهد بودیم که در انتخابات مجلس یازدهم هم نهایت ۴۲ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و اصولگرایان با آرا حداقلی کرسی‌های مجلس را بدست آوردند.

محتشمی درباره طرح نمایندگان برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون اساسی در اصول ۱۱۵ و ۱۱۶ تصریح دارد که هیچ قانون موضوعه‌ای حق تعیین شرایط برای انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و کیفیت انتخابات را ندارد. نمایندگان فقط می‌توانند در چهارچوب اصل ۱۱۶ قوانینی را درخصوص نحوه برگزاری انتخابات می توانند تصویب کنند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان به دنبال درون جریانی کردن انتخابات هستند، افزود: جبهه اصلاحات ایران جلسات متعددی را برگزار می کند و شرایط نامزدهای اصلاح طلبان را به مرور تهیه می کنیم و نهایتا نامزد نهایی اصلاح طلبان معرفی می‌شود و به نظر می‌رسد شاهد شرایط دوقطبی در انتخابات خواهیم بود.

فعال اصلاح طلب با اشاره به اعلام برخی از اسامی احتمالی از سوی اصلاح‌طلبان گفت: گمانه زنی‌هایی بین اصلاح طلبان وجود دارد اما هنوز نظر قطعی درباره هیچکدام از این نامزدها نداریم و جبهه اصلاحات هنوز وارد بحث گزینه مشخصی برای انتخابات نشده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=107383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰