تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
14
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با جمهوریت مطرح کرد:

امکان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با قانون جدید وجود دارد/تایید صلاحیت ۵ نفر از بین ۴ هزار نفر ابزاری برای بردن آبروی نظام می شود

  • کد خبر : 107523
  • 15 فروردین 1400 - 0:14
امکان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ با قانون جدید وجود دارد/تایید صلاحیت ۵ نفر از بین ۴ هزار نفر ابزاری برای بردن آبروی نظام می شود
طراح طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارد که در صورتی که شورای نگهبان هر چه سریع تر نظر خود را درباره آخرین اصلاحات به عمل آمده بر روی این مصوبه اعلام کند، می توان انتخابات 1400 را با قانون جدید برگزار کرد.

جمهوریت : ابوالفضل ابوترابی ، طراح طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با جمهوریت درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: هفته آخر مجلس ، ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی برطرف شد و طرح به شورای نگهبان رفته است امیدواریم با تصویب سریع آن برای اجرایی شدن این طرح در قالب قانون به این دوره برسیم.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: اگر در همین دوره از انتخابات قانون تغییر کند از این ثبت نام‌های فله‌ای که بعضا ۴ هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند ممانعت به عمل می‌آوریم.

وی ادامه داد: وقتی شورای نگهبان مجبور است از بین ۴ هزار نفر ۵ نفر را تایید صلاحیت کند اما این تفاوت آماری آبروی نظام را می برد و نوعا برخی برای ناراضی سازی بر محور همین مسائل تلاش می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی برای بحث ریاست جمهوری برای ثبت نام باید روشن باسشد سوابق، مدرک تحصیلی و سن قانونمند باشد و این موارد و ضوابط اجرایی و حداقلی است که در این طرح ساماندهی شده است.
ابوترابی با انتقاد از حذف شرط عضویت در احزاب در تعریف رجل سیاسی نیز گفت: انتظار داشتیم به عنوان کف رجل سیاسی حداقل یک حزب سیاسی کاندیدا را تایید کند و ای کاش این مساله در صحن رای می‌آورد و این حداقل نیاز برای تعیین رجل سیاسی بود .

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=107523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰