تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
9

عملکرد اخیر سعید محمد می‌تواند منشأ قضاوت شورای نگهبان باشد

  • کد خبر : 107546
  • 15 فروردین 1400 - 10:05
عملکرد اخیر سعید محمد می‌تواند منشأ قضاوت شورای نگهبان باشد
کاش آقای محمد به موضوع انتخابات زودهنگام ورود نمی‌کرد. به نظر من تیم رسانه‌ای او عجله کرد و شرایط را به شدت برای آقای محمد دشوار کرد

جمهوریت : امیررضا واعظ آشتیانی گفت: آقای محمد فعالیت انتخاباتی خود را زود شروع کرد؛ در چنین شرایطی طبیعی است که هیئت نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها همه این مسائل را لحاظ می‌کنند.

روز گذشته سردار جوانی، معان سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با فارس گفت: «واقعیت این است که سپاه به جد با ورود پاسداران و از جمله ایشا(سعید محمد) به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقا منفک‌کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است». این سخنان شاید وضعیت انتخاباتی سعید محمد را دستخوش تغییراتی کند؛ به نحوی که اولا مشخص نیست تصمیم شورای نگهبان درباره صلاحیت او چگونه خواهد شد و ثانیا اقبال عمومی نسبت به او را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.


امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اکنون یکی از عالی‌ترین مقامات سپاه پاسداران درباره آقای محمد موضع‌گیری کرده است و حتما می‌توان این سخنان را به عنوان موضع‌گیری رسمی سپاه قلمداد کرد و جای تفسیر هم ندارد زیرا کلام صراحت بر تخلف دارد».
او ادامه داد: «به نظر من آقای محمد فعالیت انتخاباتی خود را زود شروع کرد و با همکاری تیم رسانه‌ای خود به صورت زودهنگام در فضای مجازی به تبلیغات پرداخت و در چنین شرایطی طبیعی است که هیئت نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها همه این مسائل را لحاظ می‌کنند».

این فعال سیاسی درباره دارا بودن یا نبودن شرایط رجل سیاسی سعید محمد بیان کرد: «اینکه آقای محمد دارای ویژگی‌های رجل سیاسی مصرح در قانون اساسی است یا خیر هم محل بحث است و شورای نگهبان حتما این موضوع را هم به دقت بررسی می‌کند و عملکرد آقای محمد در چندوقت اخیر می‌تواند منشأ قضاوت شورای نگهبان باشد».

او در پاسخ به این پرسش که آینده انتخاباتی محمد را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، اظهار کرد: «آینده انتخاباتی او مبهم است و موانع مهمی پیش رو دارد. کاش آقای محمد به موضوع انتخابات زودهنگام ورود نمی‌کرد. به نظر من تیم رسانه‌ای او عجله کرد و شرایط را به شدت برای آقای محمد دشوار کرد».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «در هر صورت باید صبر کنیم و ببنیم که شورای نگهبان چه تصمیمی می‌گیرد. من باور دارم شورای نگهبان همیشه با دقت بسیار بالایی صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کند و برایش مسادل حاشیه‌ای اهمیتی ندارد و حتما هم این بار با توجه به مستندات و دلایل یقین‌آور تصمیم می‌گیرد».

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=107546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰