تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
13

ماجرای ویدیوی جنجالی واکسن فایزر در ایران

  • کد خبر : 108752
  • 30 فروردین 1400 - 20:30
ماجرای ویدیوی جنجالی واکسن فایزر در ایران
چند ساعتی است فیلمی مربوط به یک پالت کوچک واکسن فایزر در فضای مجازی منتشر شده است که داخل فیلم افرادی به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

جمهوریت : ویدئویی جنجالی از واکسن فایزر که گفته می‌شود متعلق به داخل ایران است در فضای مجازی منتشر شد که سخنگوی سازمان غذا و دارو به آن واکنش نشان داد.

در لحظه ۲:۳۳ ویدیو، بالای صفحه دستگاهی که دمای یخچال ویژه واکسن را نشان می‌دهد، نشانی اینترنتی وب‌سایت «شرکت مهندسی فراتجهیز آرمان‌پژوه» مشخص است.

این شرکت که دفترش، اصفهان است، بنابر آن‌چه در وب‌سایتش آمده ازجمله یخچال‌ها، فریزر‌ها و محفظه‌های تست دمایی برنامه‌پذیر و دما ثابت از دمای ۸۰- تا ۱۸۰ + درجه سانتی‌گراد با کاربردهای پزشکی، آزمایشگاهی، صنعتی تولید می‌کند.

ماه‌ ها چهره‌های علمی یا مدیریتی ستادملی کرونا و نیز برخی مسوولان وزارت‌بهداشت مدعی‌بودند، امکانات نگه‌داری واکسن فایزر در دماهای بسیار پایین در ایران وجود ندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره ماجرای فیلم جنجالی از واکسن فایزر درون کشور توضیح داد.


دکتر کیانوش جهانپور افزود: آنچه در فیلم مشخص است نوار بسته بندی پست بین المللی شرکت دویچه پست موسوم به DHL است که این شرکت در حال حاضر هیچ محموله‌ای به ایران ارسال نمی‌کند.

وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که اگر این فیلم داخل ایران ضبط شده باشد شاید محموله به یکی از کشور‌های همسایه ما پست و سپس بطور قاچاق وارد کشور شده باشد.

سازمان غذا و دارو می‌گوید: «معلوم نیست این فیلم در ایران پر شده یا مثلا در کردستان عراق… روی این بسته برچسب پستی شرکت دویچه پست آلمان دیده‌می‌شود که هیچ رابطه‌ای فعلا با ایران ندارد.

چند ساعتی است فیلمی مربوط به یک پالت کوچک واکسن فایزر در فضای مجازی منتشر شده است که داخل فیلم افرادی به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=108752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰