تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

وقایع اخیر در لرستان/۱۳ نفر دستگیر شدند/۷ مامور ناجا مجروح شدند

  • کد خبر : 109398
  • 09 اردیبهشت 1400 - 22:33
وقایع اخیر در لرستان/۱۳ نفر دستگیر شدند/۷ مامور ناجا مجروح شدند
مرحله دوم آزادسازی اراضی ملی منطقه گردشگری "کهمان" شهرستان سلسله در استان لرستان روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت به دلیل درگیری برخی سودجویان با ماموران نیروی انتظامی دچار حاشیه و تصاویری از این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد.

جمهوریت : مهر نوشت: درگیری روز گذشته در جریان آزادسازی منطقه کهمان از چنگ متصرفان منجر به دستگیری ۱۳ نفر شد؛ مسئول منابع طبیعی سلسله بازداشت شده است.

طرح آزاد سازی حریم منطقه «کهمان» از چنگ متصرفان، چند سالی است که از سوی دستگاه قضائی در حال اجرا است و تاکنون مناطق مختلفی در این منطقه آزاد سازی شده است.

روز گذشته قرار بوده متولیان امر در دستگاه قضائی به همراه مأموران نیروی انتظامی برای اجرای بخش دیگری از این طرح در منطقه حضور پیدا کنند، که در جریان این موضوع درگیری بین متصرفان و نیروی انتظامی رخ می‌دهد و تصاویری از این درگیری در شبکه‌ها و فضای مجازی مختلف منتشر می‌شود.

این در حالیست که با حکم یونس آزاد پور دادستان سلسله، رئیس منابع طبیعی این شهرستان، به اتهام ترک فعل و «عدم انجام وظایف قانونی» بازداشت می‌شود.

آنچه از سوی رسانه‌ها و دادستانی مطرح شده این است که رئیس منابع طبیعی شهرستان به واسطه خویشاوندی با اهالی منطقه، از حضور در محل اجرای حکم قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز در منطقه کهمان امتناع کرده است.

مسئولان قضائی می‌گویند که حضور نیافتن رئیس منابع طبیعی سلسله در محل اجرای حکم باعث شد تا ظن ترک فعل وی قوت بگیرد و تلاش مدیران منابع طبیعی لرستان برای ارائه مستندات لازم عدم ترک فعل و سوءنیت، به منظور لغو حکم بازداشت بی نتیجه بوده است.

یک مقام مسئول در دادگستری استان لرستان دستگیری ۱۳ نفر در جریان درگیری‌های روز گذشته را تأیید کرد.

یونس آزاد پور دادستان عمومی و انقلاب سلسله در این رابطه اظهار داشت: به تمامی افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به غرس درخت غیر مجاز در منطقه کرده‌اند برخورد می‌شود، ما بدون نیاز به تشکیل پرونده مجوز داریم که اقدام به قلع درختان و آزاد سازی حرایم کنیم.

وی، عنوان کرد: قطعاً تمامی حرایم مطابق قانون و در چارچوب قانون آزاد خواهد شد و هیچ مماشاتی هم با افرادی که اقدام تصرف غیر قانونی حرایم و منابع ملی کرده‌اند نخواهیم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله، بیان داشت: در کل منطقه «کهمان» ۲۴ نفر مجوز دارند، آن هم مجوز طرح «طوبی»، چرا که سند به نام دولت جمهوری اسلامی است، بعضاً شبه افکنی می‌کنند که ما صاحب سند هستیم، پلاک فلان متعلق به اهالی اینجاست، نه هیچ پلاکی متعلق به هیچ شخصی نیست و به امید خدا در فاصله کمتر از چند روز آینده با همه افرادی که خطا کرده‌اند و مرتکب جرم شده‌اند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت و مطابق قانون و مر قانون، اشد مجازات را برای افرادی که اقدام به هنجار شکنی کرده‌اند، صورت خواهد گرفت.

هفت مامور نیروی انتظامی در درگیری‌های “کهمان” سلسله مجروح شدند

دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: هفت نفر از ماموران نیروی انتظامی در درگیری‌های روز گذشته منطقه ” کهمان” زخمی و مجروح شده‌اند که بدون شک با متخلفان هتک حرمت به این افراد قاطعانه برخورد خواهد شد.

یونس آزادپور در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی اهالی منطقه کهمان با استفاده از ایجاد سپر انسانی توسط زنان روستا و بکارگیری انواع سلاح سرد و گرم مانع اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی و حرائم شدند.

وی تصریح کرد: برخی سو استفاده گرها با تصویرداری و انتشار کلیپ هایی از این حوادث و وارونه جلوه دادن قضایا سعی در خلاف واقع نشان دادن حقایق داشتند که سه نفر از آنان شناسایی و دستگیر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با توصیه به مردم کهمان درخصوص همکاری و همراهی مجدد با مسوولان در اجرای مرحله دوم رفع تصرفات گفت: به زودی و با قاطعیت تمام مرحله دوم اجرای طرح آزادسازی حرائم و رفع تصرفات در این منطقه اجرا خواهد شد و در عین حال با افرادی که حقایق ماجرای درگیری های رخ داده در منطقه کهمان را در فضای مجازی وارونه نشان دادند در چارچوب قانون و قاطعانه برخورد می شود.

مرحله دوم آزادسازی اراضی ملی منطقه گردشگری “کهمان” شهرستان سلسله در استان لرستان روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت به دلیل درگیری برخی سودجویان با ماموران نیروی انتظامی دچار حاشیه و تصاویری از این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=109398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰