تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
6

اصلاح طلبان هیچ شانسی در انتخابات ندارند/ خاتمی هم کاندیدا شود رای نمی آورد

  • کد خبر : 109549
  • 11 اردیبهشت 1400 - 22:30
اصلاح طلبان هیچ شانسی در انتخابات ندارند/ خاتمی هم کاندیدا شود رای نمی آورد
اصلاح طلبان این دوره باید کنار بروند چون این دوره، دوره اصلاح طلبان نیست و آنها شانسی برای برنده شدن ندارند، هر کسی را بیاورند فایده ندارد. اگر در این دوره حتی خود سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی هم کاندیدا شود نمی تواند رای بیاورد و برنده شوند.

جمهوریت نماینده دوره ششم مجلس براین باور است: انتشار فایل صوتی را تاثیرگذار مهمی در انتخابات نمی دانم. یک عده می گویند آقای ظریف می خواهد کاندیدا شود و افشاگری کرد و مطالب پشت پرده را بیان کرد و برای این که محبوبیت عمومی پیدا کند و رای او بالا برود و بگوید من از جنس این آدم ها دیگر نیستم که باعث خرابی ها در نظام جمهوری اسلامی شدند.

مهدی آیتی نماینده دوره ششم مجلس در پاسخ به این سوال که با انتشار فایل صوتی آقای ظریف فکر می کنید این امر به ضرر اصلاح طلبان تمام می شود؟ گفت: انتشار یک فایل صوتی محرمانه یک کار غیراخلاقی بود، از طرف هر کسی این اتفاق افتاده باشد یک کار مجرمانه است. از طرف هر کسی که اتفاق افتاده باشد حتماً باید دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور این موضوع را جدی رسیدگی کنند و ببینند چه کسانی باعث نشر این خبر شدند و این خبر را از حالت محرمانه به صورت عمومی درآوردند و بصورت خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان و رسانه های بیگانه شده است.

وی ادامه داد: باید نگاه کنیم به اینکه این نگاه محرمانه وقتی بصورت غیرمحرمانه درآمد یک جرم سیاسی، امنیتی است و باید درباره آن رسیدگی شود و این از نظر اخلاقی در اخلاق رسانه ای مردود است. وقتی کسی با یک رسانه ای صحبت می کند و از آن رسانه تقاضا می کند این مطالب باید برای ثبت در تاریخ باقی بماند و آن رسانه آن خبر محرمانه را غیرمحرمانه می کند در نتیجه این کار غیراخلاقی در ساحت و حوزه رسانه ای و ژورنالیستی اتفاق افتاده است.

آیتی تصریح کرد: به نظر من، این مصاحبه هم اثرات منفی و هم اثرات مثبت دارد. اثرات منفی این است که بالاخره خوراکی برای رسانه های بیگانه می شود و دشمن از این مطالب سوءاستفاده می کند و علیه مسائل ملی و نظام جمهوری اسلامی بهره برداری می کند در نتیجه این یکی از ضررها و خسارت های این گونه مصاحبه ها و افشاگری های مطلب است یعنی در حقیقت آقای ظریف یک نوع افشاگری مسائل محرمانه کرده است و این افشاگری ها از نظر اسناد طبقه بندی اطلاعاتی و امنیتی اصلا به صلاح جمهوری اسلامی نبود که عمومی شود و بعد به دست رسانه های بیگانه بیفتد.

او افزود: نکته مثبتی که در مطالب آقای ظریف به گوش می آید این است که مسئولین کشور و علی الخصوص متصدیان امر سیاسی کشور به این نتیجه برسند که آن چیزی که باعث استحکام نظام جمهوری اسلامی می شود شفافیت و صداقت با مردم است. یعنی آن نکته مثبتی که در صحبت آقای ظریف دیده می شود به نفع جمهوری اسلامی است. از این به بعد مسئولین سطح بالا و مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی توجه داشته باشند که اگر با مردم به شفافیت و صداقت رفتار نکنند این اطلاعات در فضای اطلاعاتی جهان که امروز قابل کنترل نیست و فضای دیجیتال و اینترنتی به هیچ وجه قابل محرمانه شدن نیست. یک درس بزرگی برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی باشد که بالاخره این اطلاعات نشر می کند و خارج می شود و اگر بخواهیم این اطلاعات به ضرر نظام جمهوری اسلامی نباشد باید با مردم خود با صداقت و شفافیت برخورد کنیم.

وی با توجه به انتشار این فایل برای نتیجه آن بر انتخابات ریاست جمهوری گفت: من اصلاً انتشار فایل صوتی را تاثیرگذار مهمی در انتخابات نمی دانم. یک عده می گویند آقای ظریف می خواهد کاندیدا شود و افشاگری کرد و مطالب پشت پرده را بیان کرد برای اینکه محبوبیت عمومی پیدا کند و رای او بالا برود و بگوید من از جنس این آدم ها دیگر نیستم که باعث خرابی ها در نظام جمهوری اسلامی شدند. عده دیگر می گویند برعکس این است یعنی این پوست خربزه ای بود که زیر پای آقای ظریف گذاشتند که می ترسیدند آقای ظریف به عرصه انتخابات بیاید و رای بالایی بیاورد و آرایش انتخابات و موازنه انتخابات را بهم بزند و خطری برای اصولگرایان شود. در نتیجه کوپن اصلاح طلبان را سوزاندند. یعنی آقای ظریف که اولین گزینه و بهترین گزینه برای اصلاح طلبان بود از دور خارج شد و با همین مصاحبه ای که کرد هم موجب ردصلاحیت در شورای نگهبان می شود و هم خود آمادگی ندارد که بخواهد به صحنه انتخابات بیاید.

نماینده دوره ششم مجلس در پاسخ به این سوال که بعد از ظریف اصلاح طلبان باید چه سناریویی را پیاده کنند گفت: به نظر من، اصلاح طلبان این دوره باید کنار بروند چون این دوره، دوره اصلاح طلبان نیست و آنها شانسی برای برنده شدن ندارند، هر کسی را بیاورند فایده ندارد. اگر در این دوره حتی خود سید محمد خاتمی، سید حسن خمینی هم کاندیدا شود نمی تواند رای بیاورد و برنده شوند. این دوره، دوره شانس اصلاح طلبان نیست و من بارها بیان کردم اصلاح طلبان باید در این دوره کاندیدا معرفی نکنند و کنار بنشینند و در سایه باشند و اجازه دهند اصولگرایان وارد فعالیت انتخاباتی شوند. الان هم معتقد هستم اصلاً به صلاح اصلاح طلبان نیست کاندیدا بدهند و هر کسی را بیاورند شانس رای ندارد و افراد درجه دو و سه اصلاً شانس ندارند. امثال آقای پزشکیان، علی مطهری، آقای کواکبیان یا آقای عارف اصلاً شانس رای آوری ندارند. :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=109549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰