تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
11

تعبیر وطن امروز درباره اظهارات جنجالی جهانگیری

  • کد خبر : 109604
  • 12 اردیبهشت 1400 - 12:11
تعبیر وطن امروز درباره اظهارات جنجالی جهانگیری
روزنامه وطن امروز در یادداشتی از اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور در کلاب‌هاوس انتقاد کرد و از او با عنوان «بی‌مسؤولیت» یاد کرد.

جمهوریت :

این روزنامه در ادامه نوشت:

* اسحاق جهانگیری در ماه‌های واپسین دولت دوازدهم به‌جای پاسخگویی و عذرخواهی از مردم به‌خاطر ناکارآمدی‌ها به منتقدان حمله کرد، ادبیات توهین‌آمیزی علیه منتقدان به کار برد و تنها راه نجات کشور را ادامه حضور اصلاح‌طلبان در دولت دانست!

* در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن نیز نمی‌توان چشم بر این واقعیت بست که نفس حضور و سخنان مطرح شده از سوی جهانگیری در کلاب هاوس را باید در نسبت با انتخابات ۲۸ خردادماه دید. اصلاح‌طلبان در هفته‌های گذشته نشان داده‌اند کلاب هاوس را به رغم ناشناخته بودنش برای بسیاری از مردم به عنوان شبکه اجتماعی اصلی خود در روزگار کرونایی فعلی انتخاب کرده‌اند و سعی دارند با وارد کردن نوبتی چهره‌های دولت و اصلاح‌طلبانی که در ظاهر امر با دولت زاویه پیدا کرده‌اند تاثیرشان را در فضای انتخاباتی پیش رو افزایش دهند.

* پیش از این ظریف، فائزه هاشمی و مصطفی تاجزاده ۳ چهره دیگری بودند که با حضور در این فضا و طرح ادعاهای جنجالی سعی کرده بودند از فشار اجتماعی به دولت و اصلاح‌طلبان در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بکاهند. بر همین اساس می‌توان این احتمال را مطرح کرد که اصلاح‌طلبان در روزها و هفته‌های آتی سرمایه‌گذاری بیشتری بر بستر کلاب هاوس داشته باشند تا با گفت‌وگوهای کنترل شده بعدی در پوشش پاسخگویی به سوالات افکار عمومی، گزاره‌های خود را در فضای سیاسی کشور تثبیت کنند.

* واقعیت امر آن است که غربگرایان بیش از هر چیز به تشتت و عدم همراهی نیروهای انقلابی با یکدیگر چشم بسته‌اند تا از طریق آن بتوانند با طرح گزاره‌های رادیکال و احیای دوقطبی‌هایی در مصادیقی مانند سیاست خارجی، حضور خود در پاستور را ۴ سال دیگر تمدید کنند. فراموشی عملکرد دولت، برجسته شدن طرح بحث‌های فرعی و متعاقبا احیای دوقطبی‌ها تنها فرمولی است که می‌تواند دولت روحانی را در پوشش یک رئیس جدید تمدید کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=109604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰