تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
9

خبر رسانه آمریکایی از توافق قریب الوقوع هسته‌ای

  • کد خبر : 109821
  • 15 اردیبهشت 1400 - 11:16
خبر رسانه آمریکایی از توافق قریب الوقوع هسته‌ای

جمهوریت : یک رسانه آمریکایی ادعا کرد مذاکرات ایران و طرف غربی در یک قدمی دستیابی به توافق است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد انبوه تماس‌های دیپلماتیک و گزارش‌های مربوط به پیشرفت مذاکرات، حاکی از آن است که تهران و واشنگتن در مذاکرات غیرمستقیم خود در آستانه توافق قرار دارند. گفتگو‌های ایران […]

جمهوریت : یک رسانه آمریکایی ادعا کرد مذاکرات ایران و طرف غربی در یک قدمی دستیابی به توافق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد انبوه تماس‌های دیپلماتیک و گزارش‌های مربوط به پیشرفت مذاکرات، حاکی از آن است که تهران و واشنگتن در مذاکرات غیرمستقیم خود در آستانه توافق قرار دارند. گفتگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. چهارشنبه گذشته دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره این مذاکرات گفت: من با تعجب برخی اظهارنظر‌ها و تحلیل‌ها درباره شکست در مذاکرات وین پیرامون احیای توافق برجام را می‌خوانم. این تفکرات واهی کسانی است که مخالف تقویت رژیم عدم اشاعه هسته‌ای براساس ان پی تی هستند. حقیقت این است که گفتگو‌ها در وین در حال پیشرفت است.

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح می‌شود که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود واشنگتن هیچ مشوقی به تهران برای بازگشت به توافق برجام اعطا نخواهد کرد. موضع صریح مقامات ایرانی این است که آمریکا باید در ابتدا تمامی تحریم‌ها را برداشته و سپس تهران به تعهدات خود ذیل برجام عمل خواهد کرد.

استراتژیست‌های آمریکایی در نظر دارند در گام نخست بخش کوچکی از تحریم‌های ایران را که مغایر با برجام می‌خوانند در قبال پایبندی کامل تهران به توافق هسته‌ای به حال تعلیق (waiver) در بیاورند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=109821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰