تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

چالش آفرینی جدید شهرداری برای برج آزادی

  • کد خبر : 109918
  • 15 اردیبهشت 1400 - 13:24
چالش آفرینی جدید شهرداری برای برج آزادی
مدیران برج پنجاه ساله آزادی می گویند که از بین رفتن مسیر پارکینگ شرایط ارتباطات و انتقال به برج با خودرو را مختل می کند و البته دسترسی هنرمندان، بازدیدکنندگان یا گردشگران با هویت هنری و فرهنگی موزه برج آزادی را مختل خواهد کرد .

نماد ملی و شهری پایتخت انقلاب اسلامی این روزها با چالش های پرحاشیه مواجهه شده است.

‎به گزارش جمهوریت ، هنوز ۵٠ روز از شلیک توپ های نظامی در لحظه سال تحویل کنار ” برج آزادی ” و ترک خوردن و آسیب دیدگی بخشی از این اثر ملی و فرهنگی دیپلماتیک نگذشته که این بار تخریب زیرساخت پارکینگ موزه، چالشی دیگر بوجود آورده است.
‎شاید ریشه مشکل اینجاست که مدیریت و بهره برداری از برج موزه آزادی در اختیار بنیاد رودکی و وزارت فرهنگ و ارشاد است که مجلس هم آن را به تصویب رسانده ، اما محوطه فضای سبز و میدان طبق معمول در اختیار شهرداری تهران و منطقه ۹ قرار دارد.

‎پارکینگ برج آزادی که ارتباطات و دسترسی به این برج را فراهم می کند این روزها مورد تخریب شهرداری منطقه ۹ قرار گرفته است؛ چالشی ناشی از دو نگاه متفاوت فرهنگی – گردشگری و خدماتی!

‎مدیران برج پنجاه ساله آزادی می گویند که از بین رفتن مسیر پارکینگ شرایط ارتباطات و انتقال به برج با خودرو را مختل می کند و البته دسترسی هنرمندان، بازدیدکنندگان یا گردشگران با هویت هنری و فرهنگی موزه برج آزادی را مختل خواهد کرد .

‎موقعیت جغرافیای میدان آزادی به گونه ای است که امکان پارک خودرو در حوالی برج وجود ندارد در حالی که طراحی و مدیریت حرفه ای فضای سبز و پارکینگ میدان آزادی می تواند هم این اثر ملی و فرهنگی را از انزوا خارج کند و هم این نقطه استراتژیک که مسیر چهار نقطه مهم پایتخت است را زیباتر!

‎هر چه هست با تخریب و چاله کندن یک طرفه و ناهماهنگ شهرداری منطقه، مشکل دوچندان خواهد شد؛ مگر آنکه اهداف نامعلوم آقایان شهرداری مهم تر از سرنوشت یک نماد ملی و تاریخی در انقلاب اسلامی باشد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=109918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰