تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

ورود ویروس هندی کرونا در قم

  • کد خبر : 110012
  • 16 اردیبهشت 1400 - 2:12
ورود ویروس هندی کرونا در قم
سه مورد تائید شده در استان قم در میان هندی ها وجود دارد و همه افراد مرتبط را ردیابی کردیم و مجموعه ها قرنطینه شدند و تحت مراقبت هستند. در استان آذربایجان غربی مجموعه ای توسط کارکنان هندی ده مورد جدید را پیدا کردیم که هندی کالیفرنیایی است و بدترین نوع است. این امر را در استان یزد در کارخانه فولاد شناسایی شدند که کارگر هندی داشتند و همه افراد در قرنطینه هستند.

جمهوریت : سعید نمکی ازتشخیص ۳۸ مورد ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی در هرمزگان خبر داد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس مجازی معاهده بین المللی واکنش پاندومی کووید۱۹ گفت: بعد از هجمه ویروس کرونا که پس از یک قرن دنیا را گرفتار کرد، همه دچار تکانه سنگین شدند که آمادکی در برابر این هجمه میسر نبود. از سوی دیگر ساختار سازمان جهانی بهداشت در جنبه های مختلف اعم از فنی و حمایتی آمادگی نداشت.

او افزود: در مورد تهدیدات دیگر جهانی صحبت انجام شد. سازمان جهانی بهداشت گرچه د راین دوره قابلیت بالایی از خود نشان نداد اما به عنوان تنها گزینه ممکن در عرصه کشورها استوار بماند و از او حمایت کنیم.

نمکی تصریح کرد: بی عدالتی گسترده در بین کشورهای فقیر و غنی مطرح شد. کشوری مانند ما که فقیر نیست اما تحریم های ناجوانمردانه ما را تحت فشار قرار داد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما به عنوان یکی از کشورهای عضو نکاتی را ارائه و پیشنهاداتی در ۸ بند عنوان کردیم.

ویروس‌های جهش یافته درون سرزمینی خواهیم داشت/ هیچ ایرانی نیست که آنتی بادی واکسن های پاستور را نداشته باشند
او با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: موج چهارم با ویروس انگلیسی با همت مدافعین سلامت، همراهی مردم و سایر دستگاه ها صورت گرفت. در خیلی از استان ها مسیر کندی را طی کردیم. در این دوره میزان بیماران ۲٫۵ برابر قبل و در برخی استان ها ه برابر شد که با تمهیدات لازم وضعیت مطلوب تری نسبت به پیک های قبلی طی کردیم.

نمکی عنوان کرد: متاسفانه در برخی استان ها ویروس های جهش یافته دیگری پیدا کردیم. در استان هرمزگان سه نمونه ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی را پیدا کردیم. این سه نمونه قطعی به ۵ مورد و ۳۰ مورد مشکوک نزدیک به قطعی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از هفته پیش روسای علوم پزشکی فارس، بوشهر و شیراز را ملزم کردم سه ضلعی تشکیل دهند، افزود: پارسیان، عسلویه و لامرد به شدت باید پایش شود و کمیته ای تشکیل شد.

او اضافه کرد: این موج از سوی همکاران ما مدیریت می شود اما با نزدیک شدن به عید فطر آمادگی داشته باشند و سال گذشته در همین زمان در استان های جنوبی مشکل داشتیم. اگر عید فطر را رعایت نکنند شیوع جهش آفریقایی را داریم که کار بسیار سخت تر از نوع بریتانیایی است. یکی از مشکلات این ویروس عدم پاسخ به درمان ها است و در برابر همه پروتکل های درمانی مقاوم است اما از همه مهم تر اکثر واکسن های ساخته شده تا این لحظه ناتوان هستند.

نمکی با اشاره به شیوع ویروس هندی در کشور بیان کرد: سه مورد تائید شده در استان قم در میان هندی ها وجود دارد و همه افراد مرتبط را ردیابی کردیم و مجموعه ها قرنطینه شدند و تحت مراقبت هستند. در استان آذربایجان غربی مجموعه ای توسط کارکنان هندی ده مورد جدید را پیدا کردیم که هندی کالیفرنیایی است و بدترین نوع است. این امر را در استان یزد در کارخانه فولاد شناسایی شدند که کارگر هندی داشتند و همه افراد در قرنطینه هستند.

او با اشاره به تبعه افغانی بیان کرد: در میان این تبعه نه آفریقایی و نه هندی شناسایی شد و تنها بریتانیایی است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰