تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

قطر میانجی آمریکا و ایران در احیای برجام

  • کد خبر : 110062
  • 17 اردیبهشت 1400 - 15:23
قطر میانجی آمریکا و ایران در احیای برجام
در هفته های اخیر، در قالب مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق، مذاکراتی در وین برقرار بوده است.

جمهوریت : وزیر امور خارجه قطر گفت که این کشور در تماس های جداگانه با دولت های آمریکا و ایران از آن ها می خواهد رویکرد موثری را در پیش برد مذاکرات احیای توافق هسته ای در پیش بگیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، قطر از آمریکا و ایران خواسته است با شروع چهارمین دور مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، مذاکراتی «موثر» را داشته باشند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر گفت که این کشور در حالی که دیپلمات های دو طرف به طور جداگانه روز جمعه در وین با نمایندگان اروپایی، روسی و چینی برای پیدا کردن راهکاری جهت احیای توافق هسته ای دیدار خواهند کرد، خواستار کاهش تنش ها میان تهران و واشنگتن است.

آل ثانی در گفت و گویی با الجزیره گفت: ما روابطی قوی و استراتژیک با واشنگتن و روابط خوبی هم با ایران داریم و نمی خواهیم تنش ها افزایش یابد که بازتابی منفی روی قطر و منطقه خواهد داشت.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: تماس های مداومی با آمریکا و ایران وجود دارد و تشویقشان می کنیم با گونه ای موثر در مذاکرات شرکت کنند.

در هفته های اخیر، در قالب مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران – واشنگتن به توافق، مذاکراتی در وین برقرار بوده است.

در این مذاکرات روند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته ای آن به حالت اولیه مورد بررسی قرار می گیرد.

ایران خواستار لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آن ها را در طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰