تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
6

نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان با تصمیم ستاد کرونا اعلام شد

  • کد خبر : 110120
  • 18 اردیبهشت 1400 - 12:19
نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان با تصمیم ستاد کرونا اعلام شد
آزمون‌های تحت نظر وزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود

جمهوریت : سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری امتحانات نهایی توضیحاتی ارائه کرد.


دکتر علیرضا رییسی گفت:

* (درمورد تعیین تکلیف برگزاری آزمونها): آزمونها را باید به دو قسمت تقسیم کنیم؛ آنها که زیر نظر آموزش پرورش هستند ‌و آنها که زیر نظر وزارت علوم هستند. کنکور سراسری در تاریخ ۹و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد. در واقع وزرای علوم و آموزش پرورش نظراتی دادند و ستاد این تصمیم را گرفت.

* سایر آزمون‌ها مانند کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۶و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

* در مورد آزمون‌های تحت نظر وزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری خواهد بود. آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

* در مجموع گرچه روند بیماری نزولی شده اما میزان بیماران بستری بیمارستانها زیاد است. اما در مجموع ورودی به بیمارستانها کم شده است. تعداد شهرهای قرمز به ۴۶، نارنجی به ۲۶۳ و زرد به ۱۳۹ شهر رسیده است و روند بیماری رو به کاهش است.

* به این ترتیب روند بیماری در ۲۶ استان کاملا نزولی شده و در حدود پنج استان گرچه به قله نزدیک شدیم، اما روند نزولی سرعت نگرفته و امیداوارم در هفته آینده این روند به سرعت کاهشی شود و تعداد شهرهای قرمز کمتر شود.

* شهرهای خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران به دقت و مراقبت بیشتری نیاز دارند و گرچه تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، فعلا روند صعودی متوقف شده و دارد رو به کاهش می رود. امیدوارم به زودی این استانها هم از این وضعیت خارج شوند.

* از امروز ساعت ۱۴ سامانه مربوطه در وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) راه اندازی می شود و سالمندان بالای ۸۰ سالی که برای واکسیناسیون با آنها تماس گرفته نشده، می توانند به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

* تاکید می کنم که نیازی به مراجعه حضوری نیست. همکاران ما با آنها تماس می گیرند و اعلام می کنند که در چه روز و چه ساعتی باید به کدام مرکز مراجعه کنند.

*واکسن به تعداد کافی موجود است و افراد عجله ای نداشته باشند و به هیچ وجه این طور نیست که نوبت شان بسوزد.

* جریمه تردد در این روزها در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

در شهرهای قرمز و نارنجی مشاغل ۱ و ۲ به مدت دو هفته می‌توانند فعالیت داشته باشند

اگر صنفی در شهر قرمز دچار تخلف شود به مدت سه هفته و در شهرهای نارنجی دو هفته پلمب خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰