تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
4

تجمع اهالی غیزانیه در پی کمبود آب شرب

  • کد خبر : 110177
  • 18 اردیبهشت 1400 - 13:29
تجمع اهالی غیزانیه در پی کمبود آب شرب
این روستاییان که سال‌ها از بی‌آبی رنج می‌برند عمده آب شرب خود را از طریق تانکر تأمین می‌کنند. همچنین جاده این روستاها از سال ۸۵ بلاتکلیف مانده و آسفالت نشده است.

جمهوریت : ایلنا نوشت: اهالی ۶ روستای بخش غیزانیه در پی کمبود و عدم کیفیت آب شرب خود مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان در اهواز تجمع کردند.

اهالی روستاهای روزنه، هوره سید یوسف، شریفیه، ابوکبیریه، غدیر حبسه و مدینات از بخش غیزانیه و دهستان مشرحات امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در پی کمبود آب شرب مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب استان در کیانپارس اهواز تجمع کردند.

این روستاییان می‌گویند: خط آب شرب این روستاها جدید بوده و نیازمند نصب پمپ در مسیر خطوط برای پمپاژ آب به روستاها است؛ همچنین روستای روزنه، هوره سید یوسف و ابو کبیریه آب کمتری نسبت به روستاهای دیگر دریافت می‌کنند.

روستاییان بیان کردند: مدتی پیش در افتتاح خط آب شرب صُفیره به نزهه، این مشکلات را به مدیرعامل آبفا پیشین گفتیم که خط آب شرب این ۶ روستا نیازمند نصب ۴ پمپ جدید است که قول دادند ظرف ۱۰ روز آینده این کار انجام خواهد شد، ولی هنوز خبری نشده است.

یکی دیگر از روستاییان گفت: حدود ۸ ماه گذشته و هنوز خبری از پمپ جدید نشده است. متأسفانه وقتی مسئولین قصد بازدید از روستاها را دارند ترفندهایی برای نشان دادن آب شرب پایدار به کار می‌برند به‌طور مثال اگر مسئولی قصد بازدید از روستای روزنه را دارد آب ۵ روستای دیگر را قطع می‌کنند تا آب در روستای مذکور پایدار شود.

این روستاییان ادامه می‌دهند: نوبت آب ۶ روستا از شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۷، ۸ صبح تا بعدازظهر و کمتر است، شاید سرجمع در طول هفته ۱۵ ساعت آب داشته باشیم.

یکی از دهیاران اضافه کرد: مردم این منطقه بیشتر به دام‌پروری مشغول‌اند، هیچ‌کس جوابگو نیست و مسئولین فقط وعده‌های پوچ می‌دهند. آب نیز از کیفیت بدی برخوردار است و اهالی، بیشتر از آب برای مصارف شستشو استفاده می‌کنند.

گفتنی است، این روستاییان که سال‌ها از بی‌آبی رنج می‌برند عمده آب شرب خود را از طریق تانکر تأمین می‌کنند. همچنین جاده این روستاها از سال ۸۵ بلاتکلیف مانده و آسفالت نشده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰