تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

نامزدهای متفاوت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

  • کد خبر : 110601
  • 21 اردیبهشت 1400 - 11:34
نامزدهای متفاوت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از امروز- ۲۱ اردیبهشت- آغاز و به مدت ۵ روز ادامه دارد.

جمهوریت : بر اساس اصول صریح قانون اساسی، تمام شهروندان جمهوری اسلامی فارغ از سن و جنس، می توانند در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شوند. موضوعی که مورد توجه و تاکید رییس جمهوری در مقام حافظ اصول قانون اساسی است. در همین راستا برخی از شهروندان عادی کشور بدون وابستگی های جناحی و سیاسی امروز در وزارت کشور حاضر شده و در انتخابات شرکت کردند. بانوی موتور سوار از نخستین ثبت نامی‌های متفاوت امروز وزارت کشور بود که علت حضور خود در انتخابات را خدمت به مردم دانست و تاکید کرد که عاشق کشورم ایران هستم. «امیررضا علیپور» شهروند ۲۷ ساله هم از شهروندان جوانی بود که امروز در تالار وزارت کشور حاضر برای ثبت نام حاضر شد.

داوطلب دیگر خود را اولین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری می داند دکتری علوم سیاسی دارد و حقوقدان و اقتصاددان است. وی با شعار انتخاباتی «ما می توانیم چون می خواهیم» در انتخابات ثبت نام کرد. حجت الاسلام «جواد رویین تن» از دیگر افرادی بود که امروز در وزارت کشور به عنوان داوطلب ثبت نام کرد.

به گزارش ایرنا نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از امروز- ۲۱ اردیبهشت- آغاز و به مدت ۵ روز ادامه دارد. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

بیشتر بخوانید :

ثبت نام زن موتورسوار در انتخابات ریاست جمهوری/ عکس

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=110601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰