تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6

برای جلوگیری از کرونا آسپرین بخوریم؟

  • کد خبر : 111600
  • 30 اردیبهشت 1400 - 21:50
برای جلوگیری از کرونا آسپرین بخوریم؟

جمهوریت : یک متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی درخصوص مصرف آسپرین برای جلوگیری از ابتلا به کرونا پرداخت. مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی، اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد مربوط به بیماری کرونا به صورت بدون علامت و یا کم علامت هستند که داروی خاصی برای آن‌ها نیاز نیست. او با اشاره به […]

جمهوریت : یک متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی درخصوص مصرف آسپرین برای جلوگیری از ابتلا به کرونا پرداخت.


مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی
، اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد مربوط به بیماری کرونا به صورت بدون علامت و یا کم علامت هستند که داروی خاصی برای آن‌ها نیاز نیست.

او با اشاره به اینکه هر بیماری ممکن است عوارضی داشته باشد، گفت: همه عوارض ناشی از بیماری‌های خاص منجر به مرگ نمی شود، آمبلی اگر در سطح وسیع انجام شود، ممکن است منجر به مرگ فرد شود ولی بروز این عارضه شایع نیست.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: بیمارانی که فرم شدید کرونا را دارند در بیمارستان بستری می‌شوند و داروی ضد انعقاد به آن‌ها تجویز می‌کنیم ، لذا به افرادی که بیماری کرونا دارند پس از ترخیص از بیمارستان داروی ضد انعقاد تجویز می‌شود.

او اظهار کرد: افرادی که به سرطان و بیماری های خاص و صعب العلاج دچار هستند در صورتی که به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده باشند، پس از ترخیص به آن‌ها داروهای ضد انعقاد می دهیم تا دچار آمبولی نشوند.

مردانی با اشاره به اینکه باید بیمارانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند یک یا دو هفته بعد به طبیب معالج خود مراجعه کنند، اظهار کرد: داروهای ضد انعقاد یا به صورت قرص و یا به صورت تزریقی هستند، آمبولی بیماری ناشناخته نیست، خانم‌هایی که قرص جلوگیری از بارداری استفاده می‌کنند در معرض خطر آمبولی هستند، لذا افرادی که دچار بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند در معرض خطر آمبولی قرار دارند و باید از داروهای ضد انعقاد استفاده کنند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: توصیه به مصرف آسپرین برای جلوگیری از بیماری کرونا نمی کنیم، مصرف خودسرانه آسپرین می‌تواند منجر به خونریزی معده شود.

او با اشاره به نگرانی هایی که در خصوص واکسن آسترازنکا ایجاد شده است، گفت: سازمان جهانی بهداشت برای تزریق واکسن آسترازنکا استفاده از آسپرین را توصیه نمی‌کند، یکی از واکسن هایی که ایجاد لخته کرده واکسن آسترازنکا است ،لذا خیلی ها مراجعه می‌کنند و می‌گویند که می‌خواهیم واکسن بزنیم آیا قبل از تزریق واکسن، داروی ضد انعقاد مصرف کنیم ، پاسخ این است که نباید خودسرانه اقدام به مصرف داروهای ضد انعقاد کرد.

مردانی افزود: به عنوان طبیب می گویم که آسپرین را نباید به صورت خودسرانه استفاده کرد اما بیماران کرونایی پس از ترخیص حتماً باید از داروهای ضد انعقاد استفاده کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=111600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰