تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
16

تماس تلفنی هیأت نظارت شهرستان تهران با برخی کاندیداها برای انصراف از حضور در انتخابات

  • کد خبر : 111643
  • 30 اردیبهشت 1400 - 23:50
تماس تلفنی هیأت نظارت شهرستان تهران با برخی کاندیداها برای انصراف از حضور در انتخابات
انتظار می‌رود وزارت کشور بر نظر خود بایستد و به این اقدامات خلاف قانون تن ندهد.

جمهوریت : سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: خوشبختانه وزارت کشور به صراحت با موضوع تماس هیأت نظارت با برخی از نامزدهای شورای شهر تهران مخالفت کرده است. انتظار می‌رود وزارت کشور بر نظر خود بایستد و به این اقدامات خلاف قانون تن ندهد.

آذر منصوری در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص اخبار مطرح شده مبنی بر تماس هیأت نظارت با برخی از نامزدهای شورای شهر و درخواست برای انصراف اظهار کرد: با خبر شدم از روز گذشته، از هیأت نظارت شهرستان تهران با تعدادی از نامزدهای شورای شهر تهران تماس گرفته شده، آنها را احضار کرده و گفته‌اند یا انصراف می‌دهید یا رد صلاحیتتان می‌کنیم. به آنها گفته شده؛ پرونده شما امنیتی است.

وی افزود: ظاهراً مستند به بند «ج» و «د» ماده ۳۰ بنای رد صلاحیت آنها را دارند. به نظر می‌رسد یک لیست بلند بالا از متخصصین و کسانی که حدس می‌زده‌اند به جریان اصلاحات نزدیک هستند، تهیه کرده‌اند. این در حالی است که مهلت قانونی بررسی صلاحیت توسط هیأت نظارت شهرستان و استان تمام شده است.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: در پاسخ افرادی که اعتراض کرده‌اند گفته‌ شده، به استناد ماده ۶۳ ما تا روز آخر تبلیغات هم می‌توانیم شما را رد صلاحیت کنیم.

منصوری ادامه داد: خوشبختانه وزارت کشور به صراحت با این موضوع مخالفت کرده است. انتظار می‌رود وزارت کشور بر نظر خود بایستد و به این اقدامات خلاف قانون تن ندهد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=111643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰