تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6

شمس‌الدین حسینی در انتخابات ریاست جمهوری چه برنامه ای دارد ؟

  • کد خبر : 111695
  • 01 خرداد 1400 - 12:22
شمس‌الدین حسینی در انتخابات ریاست جمهوری چه برنامه ای دارد ؟
سید‌شمس‌الدین حسینی، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مردم باید در فروش نفت سهامدار باشند، تا از افزایش قیمت نفت بهره‌مند شوند. وی افزود: اگر نظام تامین مالی ما حل شود قفل تورم در کشور باز می‌شود.

جمهوریت : وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاددان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه اعداد و ارقام تولید ناخالص مالی کاهش پیدا کرده، گفت: طی ۱۰سال گذشته ما هیچ رشد اقتصادی را شاهد نبوده‌ایم و به این معنا است که ما وضعیت خوبی نداریم و اگر این وضعیت افزایش قیمت‌ها کنترل نشود ما تورم بالای ۴۰ درصد خواهیم داشت. وی با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۰ کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است، ولی بهبودی در این حوزه شاهد نبوده‌ایم.
کلید قفل تورم

حسینی تاکید کرد: یک برنامه در دستور کار ما قرار دارد و آن این است که مردم باید در فروش نفت سهامدار باشند. وی گفت: من صنعت نفت را از ملی‌شدن به مردمی‌شدن تبدیل می‌کنم.

سید‌شمس‌الدین حسینی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مهم‌ترین مشکلی که امروز در سیاست ارزی ما وجود دارد چندگانگی نرخ ارز و فساد ارزی است که من حتما بساط اقتصاد ارزی را بر‌می‌چینم.

وی گفت: من سال‌ها عضو مجمع صاحبان سهم بانک‌جهانی و رئیس شورای وزیران اقتصاد و دارایی اکو بوده‌، همچنین عضو مجمع صاحبان سهم گروه بانک توسعه اسلامی هم بوده‌ام و با نهادها و سازمان‌های ملی بین‌المللی آشنا هستم و بیش از ۲۰ سال پیش هماهنگ‌کننده برنامه سازمان ملل متحد در سازمان برنامه و بودجه بودم. وی در پاسخ به اینکه آیا بورس را نجات خواهید داد، گفت: حتما این‌کار را انجام خواهم داد. اگر شما به متخصصان بازار سرمایه مراجعه کنید ملاحظه می‌کنید که عصر نوین بازار‌سرمایه در ایران و پیاده‌سازی قانون جامع بازار سرمایه ایران در دوره مدیریت من و ریاست من در شورای‌عالی بازار سرمایه انجام شد و حتما از نوسانات شدید پیشگیری و حقوق همه سهامداران به‌ویژه سهامداران بورس را پیگیری خواهم کرد. داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اینکه آیا ساختار بورس را تغییر خواهد داد یا خیر، گفت: به اعتقاد من ساختار بورس در جمیع‌جهات شرایط خوبی دارد و آن موضوعی که ایراد دارد فرابورس است، البته نه به مفهوم سازمان فرابورس بلکه در وهله اول موضوعی که ورای بازار سرمایه وجود دارد و حتما درخصوص چگونگی هدایت و راهبری آن هم برنامه‌هایی را خواهم داشت.
سیاست‌های ارزی

حسینی درباره برنامه‌های خود درخصوص سیاست‌های ارزی هم اظهارکرد: مهم‌ترین مساله و مشکلی که امروز در سیاست ارزی ما وجود دارد چندگانگی نرخ ارز و فساد ارزی است که من حتما بساط اقتصاد ارزی را بر‌می‌چینم. سید‌شمس‌الدین حسینی اظهار کرد: مقامات سیاسی کشور و سیاسیون که اغلب فاقد دانش در عرصه اقتصاد بودند، با نگاه‌های سیاسی کار اجرایی کردند و امروز ثمره آن را می‌بینید.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=111695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰