تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

محمود احمدی‌نژاد به چه سوالاتی پاسخ نداد؟

  • کد خبر : 111982
  • 03 خرداد 1400 - 10:30
محمود احمدی‌نژاد به چه سوالاتی پاسخ نداد؟
از ماجراهای سال 88 که ابعاد بسیار پیچیده‌ای دارد گرفته تا مساله چگونگی دور زدن تحریم‌ها، از تولد بابک زنجانی و امثال او در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد که به بهانه دور زدن تحریم‌ها سرمایه ملی را به تاراج بردند تا ماجرای گم‌شدن دکل‌های نفتی.

جمهوریت : آرمان ملی نوشت : رئیس دولت‌های نهم و دهم که طی ماه‌های اخیر ژست اپوزیسیون به خود گرفته و با اظهار نظر‌های ساختار‌شکن و تحرکات پوپولیستی خود را حامی مستضعفان و مظلومان جلوه می‌دهد در صحبت‌های خود در کلاب‌هاوس شاید به بیان برخی مطالب پرداخت اما ناگفته‌های زیادی را نیز برجای گذاشت.

احمدی‌نژاد چه چیزهایی نگفت؟

* از ماجراهای سال ۸۸ که ابعاد بسیار پیچیده‌ای دارد گرفته تا مساله چگونگی دور زدن تحریم‌ها، از تولد بابک زنجانی و امثال او در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد که به بهانه دور زدن تحریم‌ها سرمایه ملی را به تاراج بردند تا ماجرای گم‌شدن دکل‌های نفتی.

* احمدی‌نژاد حتی به دوران عملکرد هشت ساله خود که در آن در حوزه‌های مختلف پرونده چندان در‌خشانی ندارد نیز اشاره نکرد، به‌خصوص درباره پرونده هسته‌ای که به‌موجب اظهارات هزینه‌ساز وی و کاغذ‌پاره خواندن تحریم‌های شورای امنیت ۶ قطعنامه علیه کشورمان تصویب شد و ایران در حوزه مبادلات بین‌بانکی بین‌المللی تجارت بین‌المللی و فروش نفت با محدودیت‌هایی مواجه شد و اگر نبود توافق برجام امروز معلوم نبود کشور در چه شرایطی قرار می‌گرفت.

* احمدی‌نژاد که برخی او را سیاستمدار اقتصاددان می‌خوانند از اقتصاد صحبت کرده اما نگفته چگونه دولت خاتمی را با نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد تحویل گرفته و با رشد منفی ۶ درصد تحویل داده است. همچنین درباره انتصاب سعید مرتضوی – بعد از عزل از قوه قضاییه- در تحولات سال٨٨ پاسخ نداد. نگفت چگونه مدعی کوچک کردن دولت شد در حالی که او اقدام به جذب بی‌رویه ۴۵٠هزار نفر در نهادهای زیرمجموعه دولت‌های نهم و دهم کرده است.

* او که بسیار خود را دلسوز فعالان سیاسی و رسانه‌ای می‌داند ولی نگفته که چطور در دوران کاری او بسیاری از سایت‌ها، روزنامه‌ها و از همه مهمتر خبرنگاران از کار بیکار شده‌اند و برخی در این راه هزینه هم داده‌اند. احمدی‌نژاد پاسخ نداد آیا وزیر نفت او در ماجرای بانک زنجانی مقصر است یا نه؟ او خیلی‌ چیزها نگفته؛ یکی از آنها همین سوال مهم بوده که پس از آن ۸ سال امروز با چه دستاوردی در انتخابات حاضر شده و خواهان حضور در قدرت است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=111982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰