تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5

قطعی آب هم در راه است

  • کد خبر : 112229
  • 05 خرداد 1400 - 12:52
قطعی آب هم در راه است
پیش بینی می کنیم قطعی‌های آب را بیشتر در 100 شهر دارای وضعیت قرمز تنش آبی شاهد باشیم.

جمهوریت : مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.

حمیدرضا جانباز نوشت : پیش بینی می کنیم در تابستان گرم امسال، منابع آبی برخی روستاها را از دست بدهیم و تعداد روستاهایی که مجبور به آبرسانی سیار و تانکری هستیم افزایش یابد.

امسال به بیش از ۷۰۰۰ روستا آبرسانی سیار صورت خواهد گرفت.

در تابستان امسال تعداد شهرهای دارای تنش آبی به بیش از ۲۱۰ شهر خواهد رسید که از این تعداد ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند.

(با بیان اینکه “ذخایر آبی سدهای کشور نسبت به متوسط درازمدت و زمان مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجه مواجه است”): فقط در سدهایی که تامین آب شرب می کنند با کمبود ۴۰ درصدی ذخیره آب نسبت به سال گذشته مواجه ایم که در این زمینه وزارت نیرو اولویت تخصیص آب در سدهای مهم و تأثیرگذار را تأمین آب شرب قرار داده است.

(با تأکید بر اینکه با مشترکان پرمصرف آب برخورد می شود): با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری به میزان مصرف سنوات گذشته مشترکان دسترسی داریم و به مشترکان پرمصرف اخطارهایی می دهیم و با آنها برخورد می شود.

(در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال قطعی یا جیره بندی آب در تابستان سال جاری): حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما جز سیاست های وزارت نیرو دادن قطعی آب نیست، بلکه تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.

پیش بینی می کنیم قطعی‌های آب را بیشتر در ۱۰۰ شهر دارای وضعیت قرمز تنش آبی شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=112229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰