تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
10

همسر همتی: مردم از رای به او پشیمان نمی‌شوند

  • کد خبر : 112803
  • 10 خرداد 1400 - 12:35
همسر همتی: مردم از رای به او پشیمان نمی‌شوند
(درباره فرزندان خود): سه فرزند دارم، پسرم استاد معماری و سینما و متولد ۶۴ است، فرزند دوم هم پزشک و متخصص کودکان و دختر دیگرم دانشجوی معماری است.

جمهوریت : همسر کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم مطمئن باشند از رای دادن به وی پشیمان نخواهند شد.

«سپیده شبستری» نماینده و همسر «عبدالناصر همتی» گفت :

* وی به مدت ۱۳ سال در سازمان صدا و سیما فعالیت داشت و آخرین سمت وی معاونت سیاسی سازمان بود. ۱۳ سال ریاست کل بیمه مرکزی را برعهده داشت. در بانک های سینا و بانک ملی سابقه مدیرعاملی داشته و به مدت ۲ یا سه سال ریاست بیمه مرکزی و بعد هم ریاست کل بانک مرکزی را عهده دار بوده است.

* آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در دوران دولت هفتم و هشتم دوبار به رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرده بودند که همتی را به ریاست بانک مرکزی برگزیند تا در نهایت، این اتفاق در دولت دوازدهم و پس از درگذشت آیت الله هاشمی و در دوران تحریم رخ داد.

* برای رئیس جمهور خوب بودن ویژگی‌های اخلاقی، مدیریتی وعلمی وجود دارد که همتی در همه این زمینه‌ها نمره خوبی می‌گیرد. وی سفارت را با حقوق و امکانات بالا رها کرد و ریاست بانک مرکزی را در شرایط سخت برعهده گرفت.

* بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها و تایید صلاحیت، رئیس جمهوری گفتند که باید بین نامزدی ریاست جمهوری و ریاست بانک مرکزی یکی را انتخاب کنید و آقای همتی چون گفته بودند به مردم تعهد دارند کاندیدایی را قبول کردند در حالی که هیچ منع قانونی وجود ندارد و قائم مقام بانک مرکزی این مسوولیت را انجام می‌داد و اگر مشکلی بود هماهنگی‌های لازم انجام می‌شد.

* ممکن است برخی تصویر اشتباهی از همتی داشته باشند اما به دلیل مسوولیت حساس وی نمی‌تواند خیلی از مطالب را بیان کند و برخی قصورها متوجه وی است در حالی که این طور نیست. نمونه آن ارز ۴۲۰۰ تومانی که از ابتدا مخالف بود و چون این موضوع قبل از حضور ایشان در بانک مرکزی تصویب شده بود، باید انجام می‌شد و کار مهم ایشان این بود که اجازه نداد این ارز به کالاهای غیرضروری اختصاص یابد.

* (درباره فرزندان خود): سه فرزند دارم، پسرم استاد معماری و سینما و متولد ۶۴ است، فرزند دوم هم پزشک و متخصص کودکان و دختر دیگرم دانشجوی معماری است.

* وی اگر فرصت داشته باشد فعالیت ورزشی انجام می‌دهد ورزشی که به صورت حرفه ای دنبال می کند کاراته است و دان ۶ و کمربند مشکی دارد. اگر فرصت کند فیلم می بیند و به فیلم های اکشن و تاریخی علاقه دارد.

* نخستین واژه ای که در وصف همتی به ذهنش می رسد؛ در پاسخ به واژه «شفافیت»، عملکرد؛ «ساده زیستی»، روحیه؛ «نخبگان»، مشورت؛ «بخش خصوصی»، باور و در برابر واژه «تحول»، جامعه را نام برد.

* همتی فردی بسیار مهربان، مسوولیت پذیر، باتجربه، نخبه، قابل اتکا و مرد روزهای سخت است و مردم مطمئن باشند از رای دادن به وی پشیمان نخواهند شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=112803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰