تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

سه فرزندی در چین مجاز اعلام شد

  • کد خبر : 112823
  • 10 خرداد 1400 - 13:31
سه فرزندی در چین مجاز اعلام شد
یک دهه پیش از این در جریان سرشماری سال 2010 میلادی، جمعیت چین 1 میلیارد و 340 میلیون نفر اعلام شده بود

جمهوریت : رئیس جمهوری چین پس از چندین ماه تحقیقات و ارائه راهکارهای مختلف از سوی کارشناسان در راستای مبارزه با کاهش جمعیت این کشور، سرانجام با سیاست ۳ فرزندی موافقت کرد.

رویترز گزارش داد:

* چین به عنوان یک تغییر بزرگ نسبت به شرایط فعلی محدودیت دو فرزندی در این کشور، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هر زوج اجازه داشتن ۳ فرزند را خواهند داشت. این تغییر در جلسه دفتر سیاسی به ریاست شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین مورد تایید قرار گرفت.

* انتظارات درباره اصلاحات در سیاست‌های کنترل جمعیت پس از آن بالا رفت که طبق آخرین آمار رشد جمعیت چین به پایین‌ترین میزان طی یک دهه اخیر رسیده است.

* بر اساس گزارش سرشماری سال ۲۰۲۰ جمعیت چین که روز سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد، این کشور در حال حاضر ۱ میلیارد و ۴۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد که نشان دهنده نرخ رشد ۵٫۳۸ درصدی جمعیت در ۱۰ سال اخیر (یا به طور متوسط ۰٫۵۳ درصد در سال) است.

* یک دهه پیش از این در جریان سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، جمعیت چین ۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون نفر اعلام شده بود. اما عدد ۵٫۳۸ درصد، کمترین نرخ رشد جمعیت در چین از زمان اجرای سیاست تک فرزندی در این کشور یعنی از اواخر دهه ۷۰ میلادی محسوب می‌شود؛ چیزی که احتمالا باعث خواهد شد پکن برنامه‌هایش را برای ترغیب زوج‌ها به فرزند آوری تقویت کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=112823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰