تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
14

خاتمی درباره انتخابات چه موضعی می گیرد؟

  • کد خبر : 112939
  • 10 خرداد 1400 - 17:04
خاتمی درباره انتخابات چه موضعی می گیرد؟
فضای انتخابات بسیار سرد است و روندی هم که مشاهده می کنید به سمت گرمتر شدن فضا نیست. اما اینکه اصلاح طلبان بخواهند چکار کنند خودشان بیانیه صادر کردند که گفتند ما کاندیدا نداریم نگفتند که شرکت می کنیم یا نمی کنیم گفتند ما کاندیدا نداریم و اصولا سخنگوی جبهه اصلاحات ایران باید پاسخ این سوال را بدهد.

جمهوریت : فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص حمایت اصلاح طلبان از دو کاندیدا گفت: دیگر شرایط سال ۹۲ برای آن اتفاق تعجب برانگیز و فوق العاده فراهم نیست، یعنی شرایط سال ۱۴۰۰ هیچ شباهتی با شرایط در سال ۹۲ ندارد چرا که آقای روحانی با آن رزومه قوی با آن دو نفر تفاوت دارند.

«علی محمد نمازی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اظهار کرد: در یک نظرسنجی که برای سه روز قبل بود اعلام شد از زمان اعلام نتیجه بررسی صلاحیت ها، مشارکت ۷ درصد کاهش پیدا کرده است. یعنی کاملا مشهود است که هر چه به روز رای گیری نزدیک تر می شویم مشارکت پررنگ تر نه بلکه کمرنگ تر می شود چون این تایید صلاحیت برای مردم گران تمام شد و به نظر می آید که انتخابات با مشارکت حداقلی، برگزار شود.


او افزود: خبری شنیدم و تعجب کردم که یک جایی تهدید کرده بودند که اگر افرادی به مردم بگویند که در انتخابات شرکت نکنید مورد تعقیب قرار خواهند گرفت اگر این خبر درست باشد که خیلی بد است، عامل اصلی در افزایش و مشارکت کاندیداهای مورد نظر مردم در فهرست تعیین شده هاست. حالا اگر کسی بگوید که من نظرم این است که رای نمی دهم باید تحت تعقیب قرار بگیرد؟

نمازی در پاسخ به این سوال که بهتر نیست اصلاح طلبان از صحنه رقابت کنار نکشند، ادامه داد: فضای انتخابات بسیار سرد است و روندی هم که مشاهده می کنید به سمت گرمتر شدن فضا نیست. اما اینکه اصلاح طلبان بخواهند چکار کنند خودشان بیانیه صادر کردند که گفتند ما کاندیدا نداریم نگفتند که شرکت می کنیم یا نمی کنیم گفتند ما کاندیدا نداریم و اصولا سخنگوی جبهه اصلاحات ایران باید پاسخ این سوال را بدهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص حمایت اصلاح طلبان از دو کاندیدا گفت: شرایط سال ۹۲ به منظور ایجاد آن اتفاق تعجب برانگیز و فوق العاده فراهم نیست، یعنی شرایط در سال ۱۴۰۰ هیچ شباهتی با شرایط در سال ۹۲ ندارد چرا که آقای روحانی با آن رزومه قوی با آن دو نفر تفاوت دارند. آن زمان احساسات طرفداران آقای هاشمی رفسنجانی جریحه دار شد، همچنین به توصیه آقای هاشمی و سفارش و تاکید آقای خاتمی، اصلاح طلبان آن حرکت عظیم را انجام دادند و آقای روحانی انتخاب شد.

او ادامه داد: در حال حاضر آیت الله هاشمی در قید حیات نیستند و آقای خاتمی هم فکر نمی کنم موضعی بگیرند همچنین آن شرایط و اتفاق نظر میان اصلاح طلبان اصلا وجود ندارد لذا به نظر می آید رویداد ۹۲ تکرار نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=112939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰