تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
10

هشتمین محموله واکسن اسپوتنیک در راه تهران است

  • کد خبر : 113235
  • 12 خرداد 1400 - 22:41
هشتمین محموله واکسن اسپوتنیک در راه تهران است
با ارسال هشتمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۸۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

جمهوریت: با ارسال هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۸۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

هشتمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک‌-وی به میزان ۱۰۰ هزار دوز، فردا پنجشنبه به تهران ارسال می‌شود.

محموله هشتم واکسن به میزان ۱۰۰ هزار دوز، که امروز چهارشنبه تحویل نماینده سفارت کشورمان در مسکو شد، قرار است فردا پنجشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل شود.

این محموله در قالب قرار داد نخست خرید واکسن از روسیه به تهران می‌شود و همزمان، رایزنی‌ها برای اجرایی شدن قرارداد دوم خرید واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه، که ماه گذشته نهایی شده بود، ادامه دارد.

براساس قرار داد دوم ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی، در فاصله ماه‌های خرداد تا آذرماه سال جاری به کشورمان ارسال خواهد شد.

با توجه به اینکه هر فرد باید ۲ دوز واکسن اسپوتنیک-وی دریافت کند، مجموع واکسن‌های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای ۳۰میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می‌کند. همچنین طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز واکسن به ایران ارسال می‌شود.

با ارسال هشتمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۸۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

همزمان با ارسال محموله‌های واکسن، طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران وارد مرحله اجرایی شده و تاکنون دو شرکت ایرانی، سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰