تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
10

ظلمی که رهبری بدان تصریح کردند، الان “جبران” شد؟

  • کد خبر : 113369
  • 15 خرداد 1400 - 11:45
ظلمی که رهبری بدان تصریح کردند، الان “جبران” شد؟
"عدم احراز صلاحیت"، گزارش خلاف، ظلم، مطالبه و جبران" ، 5 کلیدواژه ای بودند که رهبری متعمدانه و هوشمندانه به کار بردند.

جمهوریت : عصر ایران نوشت : در شرایطی که فضای انتخاباتی کشور به اذعان عموم و نتایج نظرسنجی ها، در سردترین وضعیت خود در سال های بعد از انقلاب است، بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بررسی صلاحیت ها، بارقه هایی از امید در بین مردم ایجاد کرد و همگان منتظر بودند شورای نگهبانی که همواره سخنان رهبری را “فصل الخطاب” می دانست، با اصلاح تصمیم خود در خصوص رد صلاحیت ها، شور و شوقی به انتخابات بدهد.

بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها که با حذف عجیب علی لاریجانی همراه بود، این باور عمومی – درست یا غلط – شکل گرفت که جریانی در صدد است نتیجه مطلوب خود را بر انتخابات تحمیل کند. از این رو بود که دقیقاً بر خلاف همه دوره های قبلی که با نزدیک شدن به انتخابات، میزان مشارکت بالا می رفت، این بار نظرسنجی های معتبر نشان داد که بعد از اعلام صلاحیت ها، نرخ مشارکت کاهش هم پیدا کرده است!

رهبر انقلاب امروز درباره رد صلاحیت ها اظهار داشتند: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم و جفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبتهای خلاف واقع داده شد که بعداً ثابت شد آن گزارشها غلط و خلاف است؛ بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

بعد از این سخنان، انتظار می رفت شورای نگهبان با اصلاح اشتباه و به تعبیر رهبری، “ظلم” خود، به “مطالبه” ایشان پاسخ دهد و با تایید صلاحیت لاریجانی (که درباره خانواده او گزارش های خلاف داده شده بود)، جفای صورت گرفته را “جبران” کند.

“عدم احراز صلاحیت”، گزارش خلاف، ظلم، مطالبه و جبران” ، ۵ کلیدواژه ای بودند که رهبری متعمدانه و هوشمندانه به کار بردند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰